خسارت ۱۹۵ میلیارد دلاری جنگ در سوریه به تاسیسات زیرساختی

وزیر اقتصاد سوریه اعلام کرد تنها به تاسیسات نفت و برق سوریه طی سال‌های جنگ داخلی این کشور ۱۹۵ میلیارد دلار خسارت وارد شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رای الیوم، «محمد سامر الخلیل» وزیر اقتصاد سوریه امروز (چهارشنبه) در یک نشست مطبوعاتی اعلام کرد خسارت‌های وارده به تاسیسات نفت و برق سوریه به تنهایی به ۱۹۵ میلیارد دلار می‌رسد.

او در ادامه افزود: با این وجود، همچنان رقم دقیق خسارت‌هایی که طی جنگ بر سوریه وارد شده مشخص نشده است و تا پایان بازسازی کامل آن این رقم نهایی نخواهد شد.

او در خصوص زیان‌های بخش نفت و برق نیز اضافه کرد: بخش نفت و برق بیشترین آسیب را دیدند، زیرا تروریست‌ها به صورت هدفمند و سیستماتیک به زیرساخت‌های این دو بخش حمله می‌کردند. بخش نفت و برق با توجه به آسیب‌های گزارش شده تا سال ۲۰۲۰ بالغ بر ۱۹۵ میلیارد دلار خسارت دیده‌اند.

بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه مجموع تلفات غیرنظامیان در جنگ سوریه به ۱۵۹۷۷۴ نفر رسیده است و تاکنون به کشته شدن ۶۸۳۹۳ تروریستی منجر شده که اکثرا از اعضای داعش یا سازمان‌های مرتبط با القاعده بوده‌اند و به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه این جنگ باعث کشته شدن ۷۹۸۴۴ تکفیری دیگر نیز شده است.

جنگ داخلی در سوریه بعد از گذشت ۱۰ سال به پایان خود نزدیک شده است و نیرو‌های ارتش سوریه به همراه همپیمانان خود توانستد تروریست‌ها را شکست بدهند. شبه‌نظامیان و تروریست‌ها تنها در یک منطقه از درعا حضور دارند که بیشتر آنان نیز به ارتش سوریه تسلیم شده و سلاح خود را تحویل داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۲۱ مهر ۱۴۰۰
به زبان دیگه یعنی حداقل ۱۰۰ سال این کشور به عقب رفته متاسفانه.
آخرین اخبار