مسئولان نهاد‌های امنیتی طالبان از تشکیل کمیسیون تصفیه صفوف به منظور شناسایی افراد استفاده‌جو از صف آنها خبرداده و می‌گویند این کمیسیون وظیفه دارد تا صفوف نظام طالبان را از افراد مغرض پاک کنند.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سعید خوستی سخنگوی وزارت امور داخله طالبان امروزچهارشنبه(21 میزان) دریک نشست خبری درکابل گفت:" به اساس هدایت ریاست دولت افغانستان این کمیسیون صلاحیت دارد تا افراد مغرض و استفاده‌جو را شناسایی و از صف نیروهای امنیتی خارج کند".

وی بیان داشت: این کمیسیون مسئولیت دارد تا کسانی که مردم را آزار و اذیت کرده،حقوق آنها را غضب نموده ،سابقه خوبی ندارند، از نام طالبان سوء استفاده می‌کنند، به شعائراسلامی تعهد ندارند و تعصبات قومی، سمتی و مذهبی و زبانی را دامن می‌زنند را از صفوف طالبان شناسایی و اخراج کند.

سخنگوی وزارت داخله گفت:" این کمیسیون صلاحیت دارد تا هر مقام طالبان هم که کسی را تهدید می‌کند، شکنجه می‌کند، وحشت خلق می‌کند و از مردم باج‌گیری می‌کند را نیز شناسایی به نهاد‌های عدلی قضایی بسپارد.

خوستی افزود:" کمیسیون همچنان وظیفه دارد هر کسی که با گروه داعش ارتباط برقرار می‌کند را نیز شناسایی کرده به حیث فاسد مطابق شریعت اسلامی مجازات کند.

درهمین حال مفتی الله حکیم رئیس این کمیسیون گفت: به اساس لزوم دید ریاست طالبان کمیسیون تصفیه صفوف تشکیل شده وما من حیث مجری آن متعهد هستیم تا افراد استفاده‌جو که از نام طالبان استفاده کرده و دست به آزار و اذیت مردم می‌زنند را شناسایی و از صف طالبان اخراج کنیم.

مفتی حکیم از مردم خواست که اگر کدام موارد مستند مبنی بر آزار و اذیت مردم را دیدند ثبت کرده به این کیسیون گزارش دهند.

وی از تشکیل ارتش منظم نیز در آینده نزدیک خبرداده و گفت:" ما تلاش می‌کنیم به زودی یک ارتش منظم با یونیفرم مشخص را تشکیل دهیم".

جنرال ملا شیر محمد شریفی عضو این کمیسیون گفت: هدف ما این است که افراد با خصوصیات نیک داخل نظام باشند تا آرامش برای مردم برگردد".

وی با بیان اینکه مسئولان این کمیسیون درسراسرکشور کارشان را آغاز کرده اند گفت:" با تشکیل کمیسیون یاد شده به زودی صفوف افراد خوب و بد از هم جدا می‌شود".

این کمیسیون درحالی از سوی طالبان تشکیل شده است که با تسلط طالبان برافغانستان شکایت‌هایی از آزار و اذیت و همچنان تلاشی خانه به خانه توسط افراد نا شناس که خود شان را طالب می‌‎گفتند در شهر‌های بزرگ افرایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار