در زمان سردی هوا بنزین به راحتی تبدیل به بخار نمی‌شود و به همین خاطر بخار سوخت به اندازه کافی تولید نمی‌شود.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از تعمیرکاران خودرو معتقد هستند که قبل از شروع رانندگی و بعد از استارت زدن، باید موتور خودرو را به خصوص در زمستان گرم کنیم اما مانند بسیاری از پیشرفت هایی که این روزها رخ داده، این فناوری پیشرفت کرده و دیگر یک ضرورت به شمار نمی آید.

 به طور کلی لازم نیست موتور امروزه دیگر نیاز نیست موتور خودرو را قبل از شروع رانندگی گرم کنید، حتی وقتی هوا سرد است.  اما سوالی که این بین مطرح می شود این است که چرا نیازی به گرم کردن موتور نیست؟

در موتور‌های مدرن امروزی، تزریق سوخت به خوبی انجام می شود، حتی وقتی هوا سرد است، به طوری که سنسور‌های این موتور‌ها بنزین بیشتری برای جبران سرما می سوزانند به همین دلیل، نیازی نیست که موتور خودرو برای گرم شدن، روشن بماند؛  در واقع، انجام این کار می‌تواند باعث جدا شدن روغن از سیلندر‌ها و پیستون‌ها شود و طول عمر کلی موتور را کاهش دهد.

در این مورد چند نکته وجود دارد که باید رعایت کنید. ممکن است بخواهید ۱۰ یا ۱۵ ثانیه قبل از رانندگی منتظر بمانید، اما بیش از آن لازم نیست، در حین گرم شدن موتور، پنج تا پانزده دقیقه اول رفت و آمد خود را کمی کندتر و با آرامش بیشتری انجام دهید.

اما نکته جالبی که وجود دارد این است که ایده موتور‌های گرمایش از کجا آمده است؟ در یک زمان، لازم بود قبل از رانندگی موتور خودرو را بیکار بگذارید. وسیله نقلیه‌ هایی که کاربراتور‌ی هستند، گاز و هوا را برای تولید سوخت بخار با هم مخلوط می‌کنند، آن‌ها سنسور‌های الکترونیکی را که در موتور‌های تزریق سوخت می‌یابید. ندارند.

اگر اجازه ندهید تا پانزده دقیقه یا بیشتر موتور این خودروها گرم شوند، به احتمال زیاد نتوانید رانندگی کنید؛ راه حل مقابله با این مسئله ساده است ل حرکت کنید. در صورتی که پس از روشن کردن خودرو شروع به حرکت آرام کنید گرمای رادیاتور و خود موتور به چرخش در می‌آید و باعث می‌شود تا با گرم شدن تدریجی سنسور ارسال سوخت میزان تزریق سوخت را به تدریج کم کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحسن
۱۲:۳۸ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
فکرکنم نویسنده، دلش برای سوخت، سوخته، که باگرم گردن موتوردرجابنزین زیادی مصرف نشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۱ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
در موتور های امروزی در حد سی ثانیه موتور به دمای عملکردی میرسه منتها موتور های امروزی یعنی موتور با طراحی روز نه موتوری که امروز ساخته بشه هیچ موتوری در خودروهای پرتیراژ ایرانی طراحی به روزی نداره ( به جز ef7) اونم تا حدودی البته تقریبا زمان مناسب برای گرم کردن موتور در موتور های ایرانی حدود شصت تا ۹۰ ثانیه هستش بیشترش دیگه اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
mehr.m
۰۹:۴۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۰۳ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
برای گرم کردن بهتره در حدود یک دقیقه موتور در جا کار کنه و در زمان اولیه حرکت فشار زیادی به موتور وارد نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۹:۴۰ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
منظور از گرم کردن موتور،گرم شدن روغن تا شل بشع تا بدون کندی از رگها ی روغن عبورکند،روغن ۲۰-۵۰نیاز به این گرمایش دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۴ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
آدم میخواد ورزش کنه نیازه کمی خودشو گرم کنه.موتور هم بخاطر فشار در حین حرکت نیازه دو سه دقیقه کار کنه تا کرم بشه.خصوصا یاتاقانهای ثابت و میل لنگ و روغن روان بشه.فلز ۰ درجه نیازه گرم بشه تا انبساط ها باعث بسته شدن گپ یاتاقانها و قسمتهای متحرک بشه و گردش روغن بهتر انجام بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۲ مهر ۱۴۰۰
ولی من فکر میکنم باید روغن داغ و روون بشه تا تو همه جای موتور نفوذ کنه والا اصطکاک شدید موتور رو مستهلک میکنه
آخرین اخبار