رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور گفت:حلقه مفقود شده رشد سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی خراسان جنوبی، کمبود بسته‌های متنوع سرمایه گذاری در استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور در بیرجند با بیان اینکه خراسان جنوبی در امر سرمایه گذاری معدن بسیار مستعد است گفت: تسهیلات و مشوق ها، میزان ذخیره مواد معدنی یک معدن، ارزیابی بعد فنی معدن و تحلیل و توجیه اقتصادی ظرفیت یک معدن سازوکار مشخص برای بسته‌های سرمایه گذاری است که با وجود آن‌ها سرمایه‌گذاران با آسودگی خاطر ترغیب به همکاری شوند.

وی افزود:باید بدنبال تهیه بسته‌های مختلف سرمایه گذاری برای داخل استان و همین طور سرمایه گذاری در عرصه بین المللی و کشور‌های همجوار همچون افغانستان باشیم.

نبئی افزود: به دنبال ایجاد شرایطی هستیم تا سازمان نظام مهندسی معدن استان بتواند یک مرکز منطقه‌ای و بین المللی برای مباحث آموزشی و توسعه فنی باشد.

استاندار خراسان جنوبی هم گفت: یکی از محور‌های مهمی که در خراسان جنوبی برای اشتغال، بر آن متمرکز شده ایم موضوع معدن است و برآنیم تا در ستاد توسعه خاوران، معادن استان را شناسایی، اکتشاف و استخراج کنیم.

ملانوری گفت: با حضور سرمایه گذاران و فعالان این بخش، امید می‌رود رونق بسیاری برای این ظرفیت بزرگ اقتصادی استان ایجاد شود.

وی گفت: به زودی سرمایه‌ای ۲۰۰ میلیارد تومانی با حضور سرمایه گذاران در استان انجام می‌شود که در پی آن ۸۵ روستا در بیرجند، خوسف قاین و سربیشه از آن بهره‌مند خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر علی رغم تلاش‌های صورت گرفته، استان از منفعت تمام ذخایر معدنی خود برخوردار نیست که این امر می‌تواند با کمک نظام مهندسی معدن و شناساندن این ظرفیت عظیم به سرمایه گذاران جهش پیدا کند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.