رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد از کشف ۳۰ تن چوب قاچاق در شهرستان خبر داد.

ابه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، ثقلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد  اظهار کرد: کارگاه بزرگ تولید غیرمجاز زغال بلوط با دو تن زغال و بیش از ۳۰ تن چوب درخت در بروجرد کشف و ضبط شد.

او تصریح کرد: این کارگاه با همکاری منابع طبیعی، نیروی انتظامی و دستور دادستانی بروجرد انجام و در این راستا هفت نفر دستگیر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد خاطرنشان کرد: تلاش برای دستگیری افرادی که درختان را قطع و آنان را به بروجرد حمل می‌کردند ادامه دارد.

ثقلینی اضافه کرد: با توجه به نقش درختان بلوط در زاگرس و اهمیت اقتصادی آن در اکوسیستم پایدار، با افرادی که خرید و فروش زغال جنگلی کنند برخورد می‌شود.

او بیان کرد: باید از قطع درختان و خرید و فروش چوب درختان جنگلی جلوگیری شود و نباید از حمل‌ونقل و خریدوفروش چوب‌هایی که قاچاق محسوب نمی‌شوند جلوگیری کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بروجرد ادامه داد: قاچاق چوب و قطع درختان جنگلی یکی از معضلات اصلی محیط‌زیست در استان و کشور به‌حساب می‌آید.

ثقلینی اظهار کرد: فواید جنگل و چوب در همه زیستگاه‌ها به دلیل تولید اکسیژن، جلوگیری از فرسایش و حفظ خاک، بسیار ملموس است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.