وزیر خارجه چین یک طرح چهار بخشی را برای رسیدگی به مشکلات موجود در افغانستان به سران کشور‌های ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان پیشنهاد کرد.

‏به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سران گروه ۲۰ از روز گذشته به این سو درباره افغانستان و وضعیت بحرانی بشری در کشور رایزنی کردند.

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین یک طرح چهار بخشی را در این مورد پیشنهاد کرد و گفت: از جامعه جهانی خواست که روی کمک‌های بشردوستانه برای جلوگیری از بحران انسانی و بهبود وضعیت زندگی افغان‌ها تمرکز کند.

این مقام چینی اعلام کرد: که کشورش ۳۱ میلیون دلار را برای تهیه غذا، مواد زمستانی، دارو و واکسین کرونا به افغانستان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: که افغانستان باید مسیر توسعه حرکت کند. جامعه جهانی نیز باید افغانستان را در این راستا کمک کند تا افغانستان ساختار سیاسی فراگیر و سیاست داخلی و خارجی‌اش را بسازد. سازمان‌های جهانی همچنان باید کمک به افغانستان را ادامه بدهند و در قسمت مبارزه با فقر و نیز ساختن زیربنا‌ها کشور را کمک کنند.

وزیر امور خارجه چین تاکید کرد: که تروریسم برای این کشور غیر قابل تحمل است. وی خواستار اقدامات مشخص برای اطمینان از دور ماندن افغانستان از تروریسم شد و جبهه‌ای متحد برای جامعه بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم پیشنهاد کرد.

او اشاره کرد: جامعه جهانی باید به یک اجماع برای کار مشترک با افغانستان برسد و سازمان ملل متحد نقش مرکزی در راستای ارایه کمک‌های بشردوستانه و حفظ صلح و ثبات در افغانستان، دارد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار