بازرگانان قزاقستانی فعال در زمینه غلات، مصالح ساختمانی، چوب و ام دی اف از بندر امیرآباد بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمدعلی موسی پور معاون امور بندری و اقتصادی بندر امیرآباد بازرگانان قزاقستانی فعال در زمینه غلات، مصالح ساختمانی، چوب و ام دی اف جهت مراودات و ایجاد دفتر بازرگانی در بندرامیرآباد، از مناطق عملیاتی و ویژه اقتصادی این بندر بازدید کردند.

او افزود: بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر با دارا بودن یک هزار و ۶۰ هکتار پس کرانه، از ظرفیت بالایی در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف برخوردار است.

موسی پور خطاب به بازرگانان قزاقستانی فعال در حوزه غلات، به ظرفیت بالای سیلو‌های نگهداری غلات و روغن خوراکی بندرامیرآباد اشاره کرد و بر آمادگی کامل این بندر جهت پذیرش آن‌ها و دیگر بازرگانان داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف تآکید کرد.

او مزایای قانونی مناطق ویژه اقتصادی، تخفیف‌های مالیاتی و معافیت بر ارزش افزوده را یکی از مزیت‌هایی دانست که سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بندر ترغیب خواهد کرد.

موسی پور همچنین وجود کارخانه ام دی اف در اراضی منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد را فرصتی مغتنم برشمرد تا طرف قزاقستانی در کنار واردات مصالح ساختمانی، ام دی اف مورد نیاز صنعت مبل سازی خود را نیز از این طریق تأمین کند.

بازرگانان قزاقستانی در پایان بازدید خود از بندر امیرآباد با بیان اینکه از دیدن توانمندی‌های این بندر با وسعت پهناورش شگفت زده شده اند، خواستار تشکیل جلسات هماهنگی جهت همکاری‌های اقتصادی در آینده نزدیک شدند.

بازدید میدانی از اسکله‌ها و محوطه‌های عملیاتی بندر امیرآباد پایان بخش این دیدار بود.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار