دادخواه گفت: پوشش و حجاب مانع موفقیت بانوان در رقابت و برنامه‌های ورزشی نیست و باید زمینه شکوفایی و حضور در رقابت‌های بین المللی برای این قشر فراهم شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، پیکار‌های جهانی کارگان شرکت‌ها در رشته‌های دارت، دوومیدانی، والیبال ساحلی، فوتبال، تنیس روی‌میز و شنا ماه جاری در کشور یونان برگزار شد که کاروان ورزشی جهادگران تولید از ایران موفق به کسب بیش از ۴۰ مدال مدال طلا، نقره و برنز شدند.

زهره دادخواه اهل و ساکن تیران و کرون استان اصفهان که موفق به کسب ۲ مدال طلا در رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه شد، گفت: در این دوره از مسابقات رقابت سنگینی بین شرکت کنندگان وجود داشت.

وی افزود: پوشش و حجاب بانوان در تمرین و عرصه‌های بین المللی حفظ می‌شود و این موضوع محدودیتی برای حضور آنان نیست.

دادخواه بیان کرد: اگر حمایت‌های بیشتری در گذشته از سوی مسئولان ورزش اصفهان و کشور انجام شده بود امکان حضور در دوره‌های قبل این رقابت‌ها وجود داشت.

وی ادامه داد: باشگاه و امکانات کافی برای رشته پرتاب نیزه و پرتاب وزنه بانوان در استان اصفهان وجود ندارد و با توجه به شرایط کرونایی و محدودیت‌ها کار تمرین پیش از مسابقه سخت بود و تمرین‌ها در پارک و فضای باز انجام می‌شد.

این ورزشکار و مدال آور عرصه بین الملل گفت: بانوان استعداد و توانایی زیادی دارند، اما کمتر مورد حمایت و توجه قرار گرفته اند و اگر حمایت و بسترسازی برای ورزش این گروه فراهم شود شاهد افتخارات زیادی خواهیم بود.

همچنین اسدالله احدی مربی این ورزشکار گفت: کسب مدال طلا در رقابت‌های بین المللی سخت است و وقتی ورزشکاران موفق به کسب عنوان برتر می‌شوند باید از آنان حمایت کرد.

وی ادامه داد: اعزام قهرمانان به کشور‌های خارجی نیازمند بودجه است که فولاد مبارکه سپاهان و باشگاه کارگران برای اعزام این ورزشکار اصفهانی پیشگام شدند.

وی اضافه کرد: قرار دادن امکانات ورزشی به ورزشکاران زن امکان موفقیت آنان در عرصه‌های ملی و بین المللی را افزایش می‌دهد.

سومین دوره مسابقات جهانی ورزش کارگری از ۱۵ مهرماه امسال به میزبانی کشور یونان آغاز شد و در این رقابت‌ها سه هزار ورزشکار از ۳۰ کشور جهان در۲۸ رشته ورزشی شرکت داشتند.

۷۰ ورزشکار در ۶ رشته ورزشی از ایران در این مسابقات حضور داشتند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار