رییس جمهور روسیه ضمن اعلام آمادگی کشورش برای حل بحران انرژی در اروپا گفت مسکو از گاز به عنوان سلاح استفاده نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با رد ادعاهای مقامات آمریکایی اعلام کرد مسکو هیچ گاه از گاز به عنوان یک اسلحه و اهرم فشار استفاده نخواهد کرد و آمادگی دارد نیاز انرژی اتحادیه اروپا را رفع کند. 

این اظهارات رییس جمهور روسیه در حالی مطرح شد که اتحادیه اروپا برای مقابله با افزایش بی سابقه قیمت شاخص‌های انرژی قرار است در روز‌های آتی نشستی فوق العاده برگزار کند.

بسیاری از مقامات اروپایی این روز‌ها روسیه را به دلیل عدم عرضه کافی سوخت به بازار مقصر اصلی بحران انرژی در برخی کشور‌های اروپایی می‌دانند. با این حال، پوتین در حاشیه یک همایش انرژی در مسکو گفت: بازار گاز متعادل و قابل پیش بینی نیست. این اتفاق در اروپا بیشتر مشهود است.

رییس جمهور روسیه اظهار کرد: مسکو به قرارداد‌های خود در زمینه تامین سوخت موردنیاز مشتریانش متعهد است و در صورت درخواست مقامات اروپایی آماده افزایش عرضه به بازار است. ادعای مقامات اروپایی در مورد روسیه فقط یک بازی سیاسی است که هیچ پایه و اساسی ندارد.

با کنترل نسبی همه گیری کرونا در جهان تقاضا برای نفت و گاز در بازار افزایش یافته است. اما به دلیل مخالفت برخی تولیدکنندگان بزرگ نفت خام در جهان برای افزایش تولید و پالایش خود و نیز نگرانی جهانی در زمینه بحران انرژی در ماه‌های آتی قیمت شاخص‌های انرژی این روز‌ها به طرز بی سابقه‌ای افزایش داشته است.

از طرفی روسیه و برخی کشور‌های اروپایی بر سر خط لوله جدید انتقال گاز موسوم به نورد استریم ۲ با یکدیگر به شدت اختلاف نظر دارند. اتحادیه اروپا قرار است ۲۶ اکتبر جلسه‌ای فوق العاده برای بررسی دلایل افزایش بی سابقه قیمت نفت و گاز برگزار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار