آمریکا روسیه را به نشست ۳۰ کشور جهان برای مبارزه با تهدیدات سایبری دعوت نکرد

یک مقام آمریکایی اعلام کرد از روسیه برای حضور در نشست ۳۰ کشور جهان برای بررسی راه‌های مبارزه با تهدیدات سایبری دعوت نشده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است در هفته‌های آینده نشستی با مشارکت ۳۰ کشور جهان به رهبری آمریکا در مورد تهدیدات فزاینده سایبری و باج افزار‌ها برگزار شود.

از آنجایی که آمریکا و متحدانش همواره روسیه را مسئول اصلی حملات سایبری و تهدیدات باج افزار‌ها می‌دانند این بار رسماً اعلام کردند مقامات مسکو به این نشست دعوت نشده اند.

برخی مقامات آمریکا می‌گویند تمامی باج افزار‌ها و هکر‌ها روسی با تایید ضمنی کرملین فعالیت می‌کنند و دولت روسیه مسئول مستقیم تمامی این حملات است. مسکو همواره این اتهامات را رد کرده و گفته هیچ نقشی در حملات سایبری و تهدیدات باج افزار‌ها به شرکت‌ها بزرگ غربی ندارد.

حالا قرار است به منظور رسیدگی به سوء استفاده‌های سایبری، تعقیب و دستگیری باج افزارها، مقابله دیپلماتیک با حملات سایبری و جلوگیری از سوءاستفاده از ارز‌های دیجیتال در حملات سایبری نشستی دو روزه شامل شش کارگروه مختلف و با حضور سران ۳۰ کشور جهان و به رهبری آمریکا در هفته‌های آتی برگزار شود.

این نشست قرار است به صورت مجازی و از چهار کشور اصلی آلمان، هند، استرالیا و انگلیس مدیریت شود. قرار است همچنین نمایندگانی از کانادا، فرانسه، برزیل، مکزیک، ژاپن، اوکراین، رژیم صهیونیستی، آفریقای جنوبی و اتحادیه اروپا در این همایش حضور داشته باشند.

یک مقام ارشد آمریکایی در این باره گفت: ما با روسیه در مورد حملات سایبری گفتگو‌های مفصلی انجام داده ایم و قرار است دیدار‌هایی هم در سطح مقامات ارشد دو کشور با همین موضوع داشته باشیم. ولی در حال حاضر از دولت مسکو نماینده‌ای برای حضور در این نشست دعوت به عمل نیامده است.

از زمان روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا چندین حمله بزرگ سایبری به شرکتهایی در زمینه تامین انرژی و نیز تامین مواد غذایی در داخل آمریکا صورت گرفته که ضرر‌های زیادی به موجب آن متوجه واشنگتن شده است. کاخ سفید همواره پس از این حملات روسیه را مسئول اصلی آن اعلام کرد و گفته پاسخی درخور و قطعی به این تهدیدات خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار