مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری، از مردم دعوت کرد برای اهدای خون به پایگاه‌های این سازمان مراجعه کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین هاشمی مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون ذخایر خونی در استان به چهار روز کاهش یافته است در حالی که باید برای هفت روز باشد.

او افزود: روزانه ۴۰ تا ۵۰ واحد خون در مراکز انتقال خون دریافت می‌شود در صورتی که نیاز بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری ۸۰ واحد خون است.


بیشتر بخوانید


هاشمی اضافه کرد: افزایش تعداد مراجعه کننده نشان از اعتماد مردم به رعایت بهداشت این مجموعه در شرایط کرونایی است و ذخایر خونی استان با میانگین فاصله دارد.

او اظهار داشت: از تمام گروه‌های خونی و افراد در رده سنی ١٨ تا ٦٠ سال با حداقل ٥٠ کیلو وزن دعوت می‌شود برای اهد‌ای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

هاشمی تصریح کرد: این اداره کل از همان ابتد‌ای شیوع کرونا تاکنون جزو ارگان‌های تراز نخست در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بوده است و محیط این اداره هیچ خطری از نظر ابتلا به کرونا برای افراد ندارد، از طرفی بیماران بهبود یافته از کرونا، با گذشت ۲۸ روز از تاریخ بهبودی، امکان اهد‌ای خون را خواهند داشت.

او ادامه داد: مردم نوع دوست چهارمحال و بختیاری به منظور اهدای خون می‌توانند همه روزه به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار