حجت الاسلام متوسل گفت: امسال مراسم ۱۳ آبان در شرایط خاص کرونایی در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌ها و در شرایط عادی به صورت راهپیمایی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام متوسل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، گفت: بزرگداشت روز ۱۳ آبان در واقع توجه به این حقیقت است که هزینه مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهان بین المللی به مراتب از هزینه سازش کمتر است.

او افزود: تجربه نشان داده  هر قوم و جمعیتی که سازش کند و در برابر زیاده خواهی زورگویان کوتاه بیاید، باید هزینه‌های سنگینی بپردازد.

او با اشاره به بیست سال حضور اشغالگرانه آمریکا در افغانستان گفت: هر چند آمریکائی‌ها در نهایت با خفت و خواری از این کشور خارج شدند، اما هزینه‌های اشغال را مردم افغانستان متحمل شدند.

متوسل از مردم و نهاد‌ها درخواست کرد: امسال برای ۱۳ آبان دو موضوع را لحاظ کنند. یکی حضور پر شور حماسی در روز ۱۳ آبان و دوم تبیین این موضوع که چرا هزینه سازش به مراتب از هزینه مقاومت بالاتر است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد در خصوص نحوه برگزاری مراسم ۱۳ آبان گفت: امسال در صورت شرایط خاص کرونایی مراسم به صورت تجمع محدود ضد استعماری در فضای باز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در شرایط عادی به صورت راهپیمایی و حضور حداکثری مردم و سخنرانی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام متوسل درباره رژه خودرویی گفت: این موضوع به شرایط هر استان بستگی دارد و تصمیم گیری در مورد آن به مسئولان استانی واگذار شده است.

۱۳ آبان یادآور سه حادثه مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳، کشتار دانش آموزان به دست رژیم شاهنشاهی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام است که وجه اشتراک این سه حادثه مهم، استکبار ستیزی و مقاومت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار