مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: برای اجرای پروژه مترو در این شهر در امسال چهار هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کیانوش کیامرز روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به نوع درآمد‌های شهرداری، برای اجرای پروژه قطارشهری نگاهمان به دولت است، مترو پروژه ملی است، اما دولت در سال‌های گذشته کمک خود را در این زمینه کمتر کرده و بار را بر دوش شهرداری‌ها گذاشته است.

او افزود: اوراق مشارکت یکی از بهترین روش‌های تامین مالی و کمک‌های دولت برای پروژه قطارشهری است و امسال سعی داریم میزان انتشار این اوراق را به ۲ تا سه هزار میلیارد تومان در سال برسانیم و امیدواریم دولت در این زمینه مساعدت کند.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر خطوط ۲، سه و چهار مترو در مشهد در حال اجراست ادامه داد: در خط دوم تمام ایستگاه‌ها به جز ایستگاه سلامت راه‌اندازی شده و برای تکمیل کامل این خط هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.

کیامرز بیان کرد: برای تامین بخشی از این مبلغ، مجوز انتشار ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت را درخواست کرده‌ایم که در حال طی مراحل در وزارت کشور است و مابقی مبلغ مورد نیاز را نیز از محل منابع شهرداری تامین خواهیم کرد.

او تصریح کرد: راه‌اندازی ۶ کیلومتر از خط سوم قطارشهری از پایانه امام رضا (ع) تا پایانه شهدا نیز در دستور کار است که اجرای آن سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد تاکید کرد: تاکنون ۷۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ از طریق انتشار اوراق مشارکت تامین شده و مابقی نیز از طرق مختلف از منابع شهرداری نظیر تهاتر و وام تامین می‌شود.

کیامرز اظهار کرد: همچنین برای تامین مالی این خط تقاضای هزار میلیارد تومان انتشار اوراق جدید ارسال شده که باید ببینیم دولت با چه میزان موافقت می‌کند.

او افزود: در خط چهارم مترو نیز دستگاه حفار تی. بی. ام به سوی خواجه‌ربیع در حال کار است و نیاز مالی این خط برای امسال ۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد.

مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد ادامه داد: برای تامین اعتبار این خط هم انتشار اوراق مشارکت به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان درخواست شده است.

کیامرز بیان کرد: در سال‌های گذشته بودجه نقدی دولت برای تامین تجهیزات قطارشهری مشهد روند کاهشی داشته بطوریکه این مبلغ از ۱۰۰ میلیارد تومان در سال‌های ۹۱ تا ۹۳ به ۲۰ میلیارد تومان در امسال کاهش یافته است.

او تصریح کرد: اگر دولت برای ساخت مترو کمک نکند، این پروژه تا ۱۲ سال به طول می‌انجامد و ساخت آن گران تمام می‌شود و شهرداری‌ها نمی‌توانند با این رویه عملکرد خوبی داشته باشند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.