روسای جمهور فرانسه و تاجیکستان طی دیداری در پاریس درباره افغانستان گفتگو کردند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه با امام علی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان طی دیداری در پاریس درباره افغانستان گفتگو کردند.

مکرون و امام علی رحمان در یک نشست خبری، اهداف این دیدار را توضیح دادند و دو طرف بر مبارزه مشترک با تهدیدهای افراط گرایی تاکید کردند.

رئیس جمهور فرانسه گفت: تاجیکستان با افغانستان یک مرز مشترک طولانی دارد و ما در رابطه با این کشور دغدغه‌های مشترکی داریم.»

مکرون اضافه کرد: «با رئیس جمهور تاجیکستان در مورد کمکی که فرانسه می تواند به این کشور برای تثبیت اوضاع در افغانستان بکند، صحبت خواهیم کرد.»

وی به امام‌علی رحمان قول داد که در مقابله با عواقب قدرت‌گیری طالبان به دوشنبه کمک می‌کند.

رئیس جمهوری فرانسه همچنین گفت: ”نباید با گروه‌های تروریستی و ارزش هایی که ما از آنها دفاع می کنیم، به ویژه حرمت به حقوق زنان، سازش شود.»

فرانسه و تاجیکستان دو کشوری هستند که مخالفت شدید خود را با حکومت طالبان اعلام کرده و گفته اند که این حکومت همه شمول نیست و آنان، حکومت جدید کابل را به رسمیت نمی‌شناسند.

امام علی رحمان نیز در این دیدار گفت که تاجیکستان فرانسه را شریکی قابل اعتماد در اروپا می داند.

وی پیش از این گفته است که باور دارد که برای حل مسائل سیاسی و امنیتی افغانستان، باید انتخابات برگزار شود و دولتی با مشارکت همه اقوام، به میان بیاید.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار