ترکاشوند گفت: کار مناسبی که در سال گذشته در بیمه صورت گرفت موضوع ایجاد کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب در صنعت بیمه بوده است.

به گزارش خبرنگار بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ترکاشوند رئیس کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب در صنعت بیمه در رابطه با کروکی الکترونیکی اظهار کرد: قطعا سامانه‌ای که راه اندازی شده است یکی از موضوعاتی است که می‌تواند از کروکی‌ها تقلبی و جعلی جلوگیری کند، به طور قطع اگر همه دستگاه‌ها اطلاعات خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند از بروز برخی مشکلات جلوگیری می‌شود. کار مناسبی که در سال گذشته در بیمه صورت گرفت موضوع ایجاد کارگروه شناسایی و مقابله با تقلب در صنعت بیمه بوده است و تاکید آقای خاندوزی وزیر اقتصاد این است که این اقدام به صورت جدی صورت گیرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: از موارد دیگر کروکی‌هایی بود که به صورت آنلاین کشیده می شود که این کار به صورت جدی انجام شده است و امروز هیچ کروکی جعلی در این سامانه قرار نمی‌گیرد.

ترکاشوند در ادامه افزود: نمی توان گفت تخلفات در این زمینه به صفر می‌رسد، اما از بخش عمده و زیادی از آن جلوگیری می‌شود، موضوعی که بیمه مرکزی پیگیر آن است ایجاد دو سامانه است. یکی از سامانه‌ها ثبت و اعلام تخلفات صنعت بیمه است که این کار در حال شکل گیری است و تقریبا در اختیار بیمه مرکزی قرار گرفته است. کلیه شرکت‌های بیمه اگر اتفاقی در آن‌ها رقم بدهد در این سامانه ثبت می‌شود و در تمام صنعت بیمه این موضوع به اشتراک گذاشته می‌شود تا از این موضوع  همه مطلع شوند.

او در پایان گفت: موضوع بعد سامانه سیستم هوشمند کشف تقلب است که این سامانه نیز در حال ایجاد شدن است در این سامانه یکی از موضوعات مهمی که می‌تواند کمک کننده باشد، سامانه‌ای است که توسط همکاران محترم راه و شهرسازی انجام گرفته است. مورد بعد که باید گفته شود کارگروهی است که توسط بیمه مرکزی شکل گرفته است قطعا دراین کار گروه‌ها افراد برون سازمانی مانند پلیس راهور، پزشکی قانونی، هلال اهمر و همکاران قوه قضائیه  به بیمه مرکزی کمک خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار