وزیر ورزش و جوانان با جمعی از پیشکسوتان ورزش استان قم در زورخانه شهید فهمیده دیدار کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، سید حمید سجادی ،مدیرکل ورزش و جوانان قم عصر پنجشنبه با  جمعی از پیشکسوتان ورزش استان قم در زورخانه شهید فهمیده دیدار کرد.

در این دیدار از محمد حسین جمال از پیشکسوتان ورزش پهلوانی، برادر شهید جعفر حیدریان از شهدای دفاع مقدس، سید سعیدرضا چاووشی از قهرمانان پاراالمپیکی قم، ناصر کریمی از جانبازان و آزادگان دفاع مقدس و غلامرضا زکی خانی از پیشکسوتان ورزش باستانی با اهدای لوحی تجلیل شد. 

وزیر ورزش و جوانان در این دیدار  با اشاره به اهمیت توسعه و سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی گفت: در  استان  قم ۲۵۸ باشگاه خصوصی در حال فعالیت است.


به گفته رسول منعم، تا قبل از شیوع بیماری همه گیر کرونا ۵۱ هزار ورزشکار حرفه‌ای و سازمان یافته در استان قم شناسایی شده بود که تعداد این افراد هم اکنون در حال افزایش است.


مدیرکل ورزش و جوانان قم اظهار کرد: تیم‌های اعزامی مردان و زنان قم طی چند سال گذشته مدال‌های متنوع و گوناگونی را از آن استان قم کرده اند.

منعم با بیان این که متوسط سرانه‌های ورزشی در کشور ۷۵ صدم درصد است، ادامه داد: این سرانه‌ها در استان قم ۵۲ صدم متر است.


غلامرضا ملکی از پیشکسونان ورزشی قم در این دیدار بیان کرد: بیمه ورزشی در بین بازنشستگان یکی از معضلات مهم جامعه ورزشی است که این افراد را پس دوران ورزش حرفه‌ای دچار مشکلات زندگی روزمره می‌کند.


محمدرضا حلوایی، رییس هیئت والیبال قم نیز گفت: قانون فعلی جذابیتی جهت سرمایه گذاری در بخش ورزش ندارد و شفافیت‌های لازم را هم ندارد.


او ادامه داد: عملی شدن و حمایت از قهرمانان در جذب در دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی و خارج شدن انحصار این مسئله از مرکز از مهم ترین درخواست‌های ورزشکاران قمی است.


او عنوان کرد: بسیاری از فضا‌های ورزشی قم در آستانه فرسودگی قرار دارد و نیاز به بازسازی و رفع مشکلات کنونی آن‌ها بیش از همیشه ضرورت پیدا کرده است.


حلواییبا اشاره به مشکلات زیرساختی  توسعه رشته‌های ورزشی تصریح کرد: تناسبی بین تعداد ورزشکاران و سرانه‌های ورزشی استاندارد در استان قم وجود ندارد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار