طاهری:

طرح توسعه حرم های مطهر عمدا به فراموشی سپرده شده است/ دست‌های پنهانی در فارس وجود دارد

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم های مطهر عمدا به بهانه گردشگری و حفظ چند خانه میراثی مخروبه به فراموشی سپرده شده است لذا انتظار داریم این طرح به زودی وارد فاز اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در جلسه شورای اداری که با حضور رئيس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: باید مشخص شود که چه دستانی در کار است که اجازه نمی دهد سرمایه گذاری در فارس شکل بگیرد و آن را به استان های دیگر هدایت می‌کند.

طاهری همچنین از لزوم توجه به جایگاه عرضه فارس متناسب با شان ان اشاره کرد و گفت: در زمینه تغییر و تحولات مدیریتی اجازه ندهید کوتوله های سیاسی مسئولیت و مدیریت ها را برعهده بگیرد.

او بیان کرد: برای ایجاد تحرک در استان باید از افرادتوانمند، با جرات، جسور و حوان استفاده کرد تا مردم شیرینی خدمت و پیروی از ولایت را درک کند.

حجت الاسلام طاهری همچنین با اشاره به اینکه ۷ درصد آرا مردم در انتخابات اخیر ریاست جمهوری مردم به مردم فارس بوده است، خطاب به آیت الله رئیسی گفت: مردم حقشان را ادا کردند حال امروز نوبت شماست.

این مقام مسئول تصریح کرد: فارس تنها عنوان خود را یدک می کشد و یک استان بسیار محروم است و در بدو پیروزی انقلاب فارس پهناور ۳و نیم استان امروزی را در برمی گرفت و خلیج همیشه فارس نامش را از این استان گرفته است و امروز تمام امکانات جزایر منطقه و مسائل امنیتی آن ها توسط فارس تامین و اداره می شود اما سهمی از این منبع عظیم ندارد.

طاهری اضافه کرد: آب از شمال فارس به شمال غربی کشور می رود اما در فارسِ محروم مردم باید بشکه آب بر دوش بگذارند.

او تاکید کرد: این حق فارس است که به دریا وصل شود زیرا این اتصال وجود داشته و جدا شده است، از سوی دیگر این اتصال دارای مصوبه قانونی است.

طاهری اظهار داشت: مقام معظم رهبری فارس را استانی در قله و سومبن حرم مطهر نامیدند لذا حرم های مطهر باید محور تمام مباحث و برنامه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: امروز وضعیت مناطق اطراف حرم های مطهر بویژه سیدعلاءالدین حسین در شان این حرم ها نیست و طرح ۵۷ هکتاری توسعه حرم عمدا به بهانه گردشگری و حفظ چند خانه میراثی مخروبه به فراموشی سپرده شده است لذا  انتظار داریم این طرح به زودی وارد فاز اجرایی شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار