دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: با اجرای طرح‌های گردشگری و فرهنگی می‌توان مشکل بیکاری در چهارمحال و بختیاری را مرتفع کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری بر اساس مدل ناحیه‌گرایی فرهنگی، قابلیت اجرای بِرندسازی بین‌المللی گردشگری و فرهنگی را دارد که این موضوع می‌طلبد در شورای فرهنگ عمومی استان بررسی، تصویب و سپس وارد مراحل اجرایی شود.

او افزود: بر اساس آخرین پایش‌هایی که این نهاد در خصوص آسیب‌ها و دغدغه‌های مردم چهارمحال و بختیاری انجام داد، نخستین و مهمترین دغدغه مردم این استان اشتغال و ترس از بیکاری در آینده بود که می‌توان با اجرای طرح‌های نظیر گردشگری فرهنگی این دغدغه را برطرف کرد.


بیشتر بخوانید


امامی اضافه کرد: بازگشت به روستا‌ها از دیگر برنامه‌های پیشنهادی برای ساماندهی وضعیت اقتصادی و فرهنگی چهارمحال و بختیاری پیشنهاد می‌شود و روستا قلب تپنده توسعه و تولید است و باید زمینه‌ای فراهم کرد تا روستاییان مهاجرت کرده به شهر‌ها دوباره به روستا‌ها بازگردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی قول داد تا در صورت تصویب این دو طرح در شورای فرهنگی عمومی چهارمحال و بختیاری، اعتبار قابل توجهی برای اجرای آن به استان اختصاص داده شود.

او اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی باید پیشران توسعه استان‌ها باشد و انتظار می‌رود اعتبارات فرهنگی استان‌ها در اختیار این شورا قرار گیرد تا بتوان در راستای اجرای طرح‌های مؤثر آن را هزینه کرد.

چهارمحال و بختیاری میزبان اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و تعدادی از معاونان وزرای میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی است.

حضور در شورای فرهنگ عمومی استان، تشکیل کارگروه‌های تخصصی، بازدید‌های میدانی با حضور کارشناسان خبره در شهرستان‌های شهرکرد، سامان، بن، بروجن، فارسان و لردگان و امضای سند نهایی سفر از جمله محور‌های سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.