همزمان با فرا رسیدن هفته گرامیداشت ناجا و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بزرگداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر، فرمانده انتظامی زاهدان از خانواده شهید نیروی انتظامی این شهرستان شهید والامقام" حمیدرضا پایان " دیدار و دلجویی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سرهنگ محمود سعادتی فرمانده انتظامی شهرستان زاهداندر دیدار با خانواده معظم شهید "پایان" که به مناسبت هفته گرامیداشت ناجا انجام شد، اظهار داشت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز و والامقام باعث تداوم راه شهیدان گلگون کفن و زنده ماندن فرهنگ ایثار و شهادت می‌شود.

وی با اشاره به برخی از شاخص‌های مورد توجه درفرهنگ ایثار و شهادت گفت: ایمان و توکل به خدا، محاسبه نفس، ترجیح منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی برمنافع شخصی، خدمتگذاری، مردم داری، استقامت در راه رسیدن به هدف، ذلت گریزی، نترسیدن از مرگ، ساده زیستی، انصاف، خطرپذیری، انتقادپذیری و عدم دنیاپرستی. جنبه‌های والا و زیبایی از ارزش‌های ایثارگری هستند که آثار، برکات و پیامد‌های اجتماعی مثبتی بر جای می‌گذارند.

این مقام انتظامی افزود: عدالت، انسان دوستی، دیگر خواهی، مهربانی، مشارکت اجتماعی، اعتماد اجتماعی، انسجام اجتماعی، نظم اجتماعی از آثار و پیامد‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌باشد که با افزایش این مقوله‌ها احساس امنیت اجتماعی نیز شکل می‌گیرد.

سرهنگ سعادتی با اشاره به آیه قرآنی (ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون) ابراز کرد: بالاترین مقام در پیشگاه خداوند متعال مقام "عند ربهم یرزقون" است که مصداق آن شهیدانی هستند که در راه اعتلای نظام اسلامی از جان و مال و هستی خود گذشتند و به این مقام شامخ نائل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت:شهدا سرمایه‌های گرانبهای انقلاب و نظام هستند که ادامه دادن راه و تکریم خانواده‌های معظم آنان ضروری است چرا که خدمتگزاری و ارج نهادن به خانواده شهداء، یک توفیق الهی است.

گفتنی است درپایان این دیدار ضمن بررسی مسائل و مشکلات مطرح شده بااهداء لوح تقدیر و هدایایی از خانواده این شهید والامقام تجلیل شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار