وعده مکرون برای ساخت هزاران مرکز ورزشی در فرانسه تا المپیک ۲۰۲۴

رئیس جمهور فرانسه در بازدید از ورزشگاه‌های محل برگزاری بازی المپیک ۲۰۲۴ پاریس وعده ساخت هزاران اماکن ورزشی محلی را داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه پنجشنبه به سین سن دنیس سفر کرد تا از ورزشگاه‌های میزبان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بازدید کند و برنامه دولت خود را برای تأمین هزینه ساخت هزاران مرکز ورزشی محلی در سراسر کشور توضیح دهد.

ادعا شده است که تا آغاز المپیک ۲۰۲۴ پاریس،  ۳۵۰۰ زمین هندبال، ۱۰۰۰ ورزشگاه شهری، ۱۰۰۰ سالن، ۵۰۰ زمین بسکتبال سه نفره و چندین محل اسکیت پارک و استخر شنا ساخته خواهد شد.

برای این پروژه ها بودجه ۲۵۰ میلیون یورویی طی سه سال، شامل ۱۰۰ میلیون یورو در سال آینده و همین مقدار بین ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴، در نظر گرفته شده است. همچنین برای نوسازی عایق حرارتی تاسیسات موجود ۵۰ میلیون یورو هزینه خواهد شد.

این وعده‌ها در حالی مطرح می‌شود که مکرون برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری تلاش می‌کند. فرانسوی‌ها قرار است در ماه  آوریل پای صندوق‌های رای بروند.

مکرون در آغاز دوره ریاست جمهوری پنج ساله خود در سال ۲۰۱۷ وعده توسعه زیرساخت‌های ورزشی محلی را داد. اندازه و تعداد بی سابقه این پروژه ها در مراسمی به مناسبت بازگشت ورزشکاران از بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو اعلام شد. پس از اعلام این خبر، مکرون از محل دهکده المپیک بازدید کرد تا میزان پیشرفت پروژه را بررسی کند.

نخست وزیر فرانسه و ۶ وزیر مکرون را در این بازدید همراهی می‌کردند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار