مجری طرح بندر سیراف پارس گفت: از بهمن سال ۱۳۹۹ تا کنون بیش از ۱۹۰ هزار تن گاز مایع به ارزش بیش از ۱۱۷ میلیون دلار از بندر سیراف پارس صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام معتمد مجری طرح بندر سیراف پارس با اشاره به عملیات همزمان بهره‌برداری و اجرای طرح ساخت در بندر سیراف پارس از بهمن سال ۱۳۹۹ تاکنون، عنوان کرد: این هفته هفتمین کشتی از اسکله شماره یک این بندر گاز مایع بارگیری کرد و مقدار صادرات گاز مایع به بیش از ۱۹۰ هزار تن رسید.

او افزود: ارزش محصولات صادراتی از بندر سیراف پارس از ابتدای بهره‌برداری تاکنون، برپایه قیمت‌های میانگین به بیش از ۱۱۷ میلیون دلار رسیده است.

مجری بندر سیراف پارس همچنین اجرای فعالیت‌های ساخت و تکمیل انبار ذخیره‌سازی و اسکله صادرات گوگرد این بندر را دارای اهمیت اقتصادی و زیست‌محیطی دانست و ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود به موازات برنامه مقرر برای بهره‌برداری از اسکله شماره ۲، انبار شرقی ذخیره‌سازی گوگرد با ظرفیت ۴۳ هزار تن و پایانه بارگیری و صادرات گوگرد این بندر نیز تا پایان دی‌ سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

معتمد همچنین با اشاره به نصب بازوهای اسکله ۲ گاز مایع بندر سیراف پارس، گفت: پس از ۲ روز عملیات پیوسته و شبانه‌روزی، با نصب هر ۳ عدد بازوی اسکله شماره دو گاز مایع (LPG)، گام بسیار بزرگی به منظور تکمیل عملیات ساخت این اسکله برداشته شد.

او ظرفیت بارگیری هر یک از این بازو‌ها را ۲۵۰۰ مترمکعب بر ساعت و ظرفیت هر اسکله گاز مایع را ۵ هزار متر مکعب عنوان کرد و افزود: از ۳ بازوی موجود در هر اسکله هنگام بهره‌برداری، دو بازو فعال و بازوی سوم به صورت ذخیره و آماده به کار، در مواقع اضطراری جایگزین خواهد شد.

مجری بندر سیراف پارس به فعالیت‌های باقیمانده برای تکمیل عملیات لوله‌کشی (Piping) اسکله شماره ۲ اشاره کرد و ادامه داد: با انتقال خطوط بر روی این اسکله، عملیات جوشکاری انجام خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معتمد با بیان اینکه تمام فعالیت‌های موجود در بندر با هدف تحقق بهره‌برداری و صادرات از اسکله شماره ۲ تا پایان سال دنبال می‌شود، درباره ضرورت احداث این اسکله بیان کرد: بندر سیراف پارس با ۲ اسکله گاز مایع، توان خدمات دادن به ۵ پالایشگاه موجود در منطقه پارس ۲ را دارد و با توجه به راه‌اندازی بخش ال. پی. جی پالایشگاه فاز ۱۴ در آینده نزدیک، ترافیک اسکله‌ها افزایش می‌یابد و به این ترتیب وجود اسکله شماره ۲ گاز مایع الزامی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بندر سیراف پارس دارای ۲ پست اسکله صادرات گاز مایع با ظرفیت بارگیری هر کدام پنج هزار مترمکعب بر ساعت، برای صادرات گاز مایع به وسیله شناور‌های ۵ هزار تا ۵۰ هزار تن، یک پست اسکله صادرات گوگرد با ظرفیت هزار تن بر ساعت با هدف افزایش صادرات گوگرد به سایر کشور‌ها و ۲ انبار ذخیره گوگرد با ظرفیت هر کدام ۴۳ هزار تن، ساختمان‌های اداری و عملیاتی بندر با مساحتی در حدود ۲ هزار مترمربع و خطوط انتقال گاز مایع به طول بیش از ۸۵ کیلومتر برای انتقال گاز مایع تولیدی فاز‌های ۱۳، ۱۴، ۱۹ و ۲۲ تا ۲۴ و مجتمع پتروپالایش کنگان برای صادرات است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.