مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۵۳ هزار سند دفاع مقدس در استان جمع آوری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، امیر عباس آسمند مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه وبویراحمد گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۳ هزار سند دفاع مقدس شامل اسناد مکتوب، فیلم، عکس، کاست و غیره گردآوری شده که از این تعداد، حدود ۵۰ هزار سند اسکن، توصیف و ارزشیابی شده است.

آسمند در نشست کمیته آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد که در سالن جلسات دانشگاه یاسوج برگزار شد افزود: امسال چاپ ۱۳ عنوان کتاب تاریخ شفاهی در دستور کار قرار گرفته است که از این تعداد، تاکنون چهار عنوان به مرحله نهایی چاپ رسیده و مابقی در حال طی فرآیند‌های پیاده‌سازی، تدوین و چاپ است.

او با اشاره به اهمیت تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان دوران دفاع مقدس از چاپ و نشر اسناد دوران دفاع مقدس در قالب کتاب خبر داد و اضافه کرد: پارسال سه عنوان کتاب اسنادی چاپ و به بازار نشر عرضه شد، امسال نیز چاپ هفت عنوان کتاب اسنادی در دستور کار قرار گرفته که از این تعداد، سه عنوان به مرحله نهایی رسیده است.

آسمند با بیان اینکه جلسات کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان، به صورت مستمر برگزار می‌شود، ادامه داد: در این جلسات، بر تدوین نقش ادارات و سازمان‌ها به عنوان بخشی از مداخل دانشنامه استانی دفاع مقدس تأکید می‌شود.

او همچنین به سامانه جامع اسنادی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تهیه نرم‌افزار این سامانه را به عهده گرفته است، و تهیه سخت‌افزار و تجهیزات این سامانه حدود ۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که این اعتبار باید از محل اعتبارات استانی تأمین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همچنین در این نشست از راه‌اندازی کتابخانه دیجیتال دفاع مقدس استان خبرداد و افزود: تاکنون حدود هزار و ۷۶۸ عنوان کتاب در این کتابخانه بارگزاری شده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.