اردوغان: تروریست‌های شمال سوریه مستقیما از سوی آمریکا حمایت می‌شوند

رئیس‌ جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد: سازمان‌های تروریستی مستقر در شمال سوریه مستقیم از سوی آمریکا حمایت می‌شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون سوریه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه بعد از نماز جمعه در استانبول در اظهاراتی اعلام کرد که سازمان‌های تروریستی شمال سوریه مستقیما از آمریکا پشتیبانی نظامی دریافت می‌کنند و از سوی نظامیان آن حمایت می‌شوند با این حال ترکیه با آنان خواهد جنگید.

او در ادامه افزود: هیچ چیز مانع ما نخواهد شد و مبارزات ما در سوریه در دوره‌های آتی شکل متفاوتی خواهد گرفت. طالبان نیز درخواست‌های بشردوستانه‌ای از ما کرده است. ما در مورد این خواسته و هر نوعی که به مردم افغانستان کمک کند، مضایقه نخواهیم کرد.

اردوغان در خصوص بحران سوخت در اروپا نیز اضافه کرد: ترکیه در حال حاضر از این نظر مشکلی ندارد و ما اقدامات لازم را انجام داده و ادامه خواهیم داد.

رئیس‌ جمهور ترکیه پیش از این هم اعلام کرده بود آمریکا از تروریست‌های باقی مانده در سوریه حمایت کرده و به آن‌ها کمک‌های لجستیکی، تسلیحاتی و غذایی می‌رساند. به همین دلیل است که ترکیه با دولت جو بایدن، رئیس‌ جمهور آمریکا برخلاف دولت‌های سابق این کشور رابطه خوبی ندارد.

اردوغان در حالی از حضور نظامی آمریکا در سوریه و حمایت‌های آن از تروریست‌ها انتقاد می‌کند که چندی پیش منابع آگاه اعلام کردند نظامیان ترکیه‌ای تروریست‌های تکفیری را به عنوان مزدور به لیبی فرستاده‌اند.

دولت سوریه نیز بار‌ها اعلام کرده است حضور نظامی آمریکا و ترکیه در این کشور غیرقانونی است و این کشور‌ها باید به سرعت خاک سوریه را ترک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۰
خدا لعنتت کنه اردوغان.باد کاشتی ،حالا بایدطوفان درو کنی. ایشاءالله آه زن و بچه های آواره و کشته شده سوری هرچه زودتر دامنگیرت بشه.با ظلمهایی که به ملت سوریه کردی آخرت که نداری به امید حق دنیاتم به باد بره.
آخرین اخبار