نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: چهارمحال و بختیاری می‌تواند به‌عنوان قطب گردشگری و توریسم‌درمانی کشور تبدیل و معرفی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی امروز جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در نشست پایانی اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این استان در حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی و توریسم‌درمانی ظرفیت‌های ویژه‌ای دارد که می‌تواند در رونق اقتصادی کشور تاثیرگذار باشد.

او افزود: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می‌تواند در سند جامع ارتقای شاخص‌های چهارمحال و بختیاری، دستگاه‌های اجرایی استانی و وزارتخانه‌های متولی را به بهبود شاخص‌های گردشگری این استان مکلف کند.


بیشتر بخوانید


راستینه به رتبه ۲۸ چهارمحال و بختیاری در سرانه شاخص‌های ورزشی کشور اشاره و اضافه کرد: این استان با موقعیت جغرافیایی ممتاز و ارتفاع از سطح دریا می‌تواند به اردوبام کشور برای آماده‌سازی تیم‌های ملی در ایران باشد، اما در برنامه‌ریزی‌های ملی نگاهی به این ظرفیت نشده است.

او ادامه داد: از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود تا در یک برنامه زمان‌بندی مشخص، با تقویت زیرساخت‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری، سرانه‌های ورزش استان را به حداقل میانگین کشوری برسانند.

راستینه گفت: اختصاص اعتبارات برای تعمیر، مرمت، تجهیز و اصلاح مراکز ورزشی استان و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام در این بخش نیازمند توجه خاص است.

او افزود: وزارت ورزش و جوانان برنامه جامع ارتقای شاخص‌های ورزشی این استان را تهیه و تدوین کند.

راستینه اضافه کرد: در روند توزیع و اجرای زیرساخت‌های فرهنگی چهارمحال و بختیاری بی‌عدالتی شده این عامل سرانه‌های فرهنگی استان را نگران کننده کرده است.

او ادامه داد: هم‌اکنون فرهنگسرا‌های شهرکرد، سامان و شلمزار به کمک‌های مالی برای تکمیل و تجهیز نیاز دارد.

راستینه گفت: در برخی نقاط استان خیرین نیک‌اندیش نسبت به احداث فضا‌های فرهنگی اقدام کرده‌اند که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نسبت به تجهیز این ساختمان‌ها اقدام کند.

او تمرکز جدی برای حمایت و توسعه مراکز قرآنی و هیات‌های مذهبی را ضروری دانست و افزود: حوزه‌های علمیه نقش مهمی در تربیت نیروی انسانی انقلابی و جهادی دارند، اما با مشکلات مالی فراوانی مواجه هستند و حمایت از آن‌ها ضروری است.

راستینه اظهار داشت: تلاش می‌شود در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای تنظیم سند به ارتقای شاخص‌های فرهنگی، گردشگری، ورزشی و مذهبی چهارمحال و بختیاری توجه شود.

او چهارمحال و بختیاری را دارای رتبه نخست بیکاری در کشور دانست و گفت: مساله اشتغال به‌عنوان ضرورت جدی جوانان این استان است که دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی باید بر رفع بیکاری مفرط استان تمرکز کنند.

راستینه تاکید کرد: برای توسعه اشتغال در چهارمحال و بختیاری و کاهش نرخ بیکاری می‌توان از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، مذهبی، گردشگری و ورزشی این استان بهره گیری کرد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار