شرکت بیش از ۴ هزار داوطلب در آزمون وکالت آذربایجان شرقی

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه آذربایجان شرقی گفت: ۴ هزار و ۸۵ دواطلب در آزمون وکالت وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه در استان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،معصومه فرهادی رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه آذربایجان شرقی گفت: این آزمون با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در سه حوزه (دانشگاه فنی حرفه‌ای، شهیدمدنی و پیام‌نور) در تبریز و ۲ حوزه شهرستان مراغه و مرند برگزار شد.

اوافزود: آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه به صورت سراسری و با حضور ۸۱ هزار داوطلب در کشور برگزار شد.

او با بیان اینکه مجری برگزاری آزمون همچون سال‌های گذشته، سازمان سنجش کشور است اظهار کرد: مرکز وکلای قوه قضاییه هیچ دخالتی در برگزاری آزمون ندارد و صرفا عهده‌دار نظارت بر نحوه اجرای مطلوب آزمون است.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه آذربایجان شرقی ادامه داد: آزمون وکالت مرکز وکلا ۲ مرحله‌ای است و داوطلبان در صورت قبولی در آزمون کتبی به مصاحبه شفاهی که به صورت علمی و شخصیتی است دعوت می‌شوند.

به گفته فرهادی طراحی و تدوین آزمون امسال همچون ادوار گذشته بود و فقط درس حقوق اساسی به منابع آزمون اضافه شده است.

اوشمار وکلای مرکز وکلای قوه قضائیه را در استان یک هزار و ۶۰۰ وکیل پایه یک و ۲ اعلام کزد و افزود: علاوه بر این، ۳۲۸ نفر از قبول شدگان آزمون سال ۱۳۹۸ در حال گذراندن دوره کارآموزی هستند و ۱۹۸ نفر نیز در آزمون ۹۹ به مرکز ملحق شده‌اند و در مرحله تکمیل هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آزمون ، وکالت ، قوه قضاییه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.