فاطمی امین در جمع خبرنگاران در شهرستان دلیجان گفت: مجوز‌هایی برای فعالیت‌های تولیدی الزامی نیستند باید از روال کار خارج شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بهره‌برداری از واحد تولیدی الیاف شهرستان دلیجان در جمع خبرنگاران، گفت: مجوز‌هایی که صدور آن‌ها وقت زیادی می‌گیرد و برای فعالیت‌ها الزامی نیستند باید از روال کار خارج شوند.

فاطمی امین با بیان اینکه تسریع در خدمات بخش تولید موجب می‌شود تا تولید کننده و سرمایه گذار دچار مشکل نشود افزود: بازنگری اساسی در فرآیند مجوز‌های تولید تا پایان امسال قولی است که دولت سیزدهم به تمام تولیدکنندگان و مردم ایران داده است.

او با اشاره به اینکه برنامه‌هایی برای تامین کالا‌های پایه نظیر فولاد و پتروشیمی تهیه شده است اضافه کرد: برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید برنامه سهمیه‌بندی و تامین مواد اولیه برای تمام واحد‌های پایین دست صنعت پتروشیمی کشور تا دو ماه آینده نهایی شده است.

وزیر صمت بیان کرد: صدور محصول نیمه خام از کشور پذیرفته نیست و باید تلاش شود ارزش افزوده این بخش در داخل مرز‌ها باشد و با تقویت زنجیره زیردستی این مهم محقق می‌شود.

او ادامه داد: واحد‌های زیردستی با تبدیل مواد پتروشیمی تولیدی خام به محصول نهایی قادر هستند که ارزش افزوده، اشتغال و تولید ثروت در این حوزه ایجاد کنند و سبب رونق تولید شوند وتولید الیاف از صنایع زیردستی حوزه پتروشیمی است و باید صنایع زیردستی در زنجیره تولید با هدف کاهش خام فروشی تقویت شود.

فاطمی امین اظهار کرد: واحد الیاف دلیجان در تامین مواد اولیه مشکل داشت که به‌خاطر برخی محدودیت‌ها در بورس کالا است که در این حوزه کالا با قیمت مناسب و به اندازه کافی تامین نمی‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.