اجرای طرح حفاظت از گونه‌های حیات وحش در آذربایجان شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از اجرای طرح حفاظت از گونه‌های حیات وحش در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عباس‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: حدود ۶۰۰ هزار هکتار از مساحت استان تحت مدیریت این اداره کل بوده که شامل ۱۳ درصد از عرصه کل استان است و استان آذربایجان‌شرقی یکی از غنی‌ترین مناطق کشور از نظر تنوع زیستی به شمار می‌رود.

او گفت: طرح‌های احیای گونه‌های مارال در ارسباران، میش مرغ در قره قشلاق و اردک سر سفید در قوریگل در حال اجرا و پیگیری است.

عباس‌نژاد افزود: این اداره‌کل در نظر دارد با همکاری بخش‌های علاقمند و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی واحد‌های مختلف حفاظت از گونه‌های حائز اهمیت نظیر سیاه خروس قفقازی گونه شاخص جانوری استان را نیز در دستور کار قرار دهد.

او گفت: از سوی دیگر حفاظت از برخی گونه‌های دارای اهمیت بین‌المللی نظیر غاز پیشانی سفید کوچک، شوکا و پلنگ به‌صورت مداوم از سیاست‌های حفاظتی اداره‌کل می‌باشد که به‌صورت سالانه و مستمر پیگیری می‌گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان‌شرقی  یادآور شد: تنوع زیستگاهی و ارتفاعی در استان سبب گردیده است گونه‌های متنوعی از حیات در زیستگاه‌های جنگلی، کوهستانی و بیابانی استان زیست کنند که گونه بیابانی آهو در زیستگاه‌های تپه ماهوری شرق استان و گونه بسیار پراهمیت جهانی نظیر میش مرغ اردک سرسفید، غاز پیشانی سفید کوچک، عروس غاز و سایر گونه‌های تالابی که از اهمیت جهانی برخوردارند، در زیستگاه‌های تالابی استان نظیر تالاب بین‌المللی قوریگل و قره قشلاق قابل مشاهده‌اند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.