نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس به بیان انتقاداتی درباره اعطای وام مسکن با سود ۶۰۰ میلیونی پرداخت.

اسماعیل حسین زهی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی رخ داده پیرامون وام ودیعه مسکن ۴۸۰ میلیون تومانی ، اقساط و سود بالای این وام گفت:  دریافت وام خرید مسکن با اقساط ماهیانه ۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سود ۶۰۰  میلیون تومانی از توان مالی مردم کشور خارج است؛ پرداخت این اقساط سنگین و این میزان سود مردم را ناامید می‌کند.

حسین زهی افزود: مقرر شده تا درباره موضوع جهش و تولید مسکن و حل این معضلات جلسه‌ای با رئیس جمهور برگزار شود. در شرایط فعلی بانک‌ها با چنین وام‌هایی مردم را بیچاره کرده اند، چون هیچکس نمی‌تواند وام بگیرد و این میزان بازپرداخت را داشته باشد. در طرح جهش و تولید مسکن توسط مجلس پیش بینی شده سود وام‌های اعطایی به مردم کمتر باشد.  

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه در بانکداری اسلامی باید وام‌هایی با سود کم وجود داشته باشد، خاطر نشان کرد: امیدواریم با اقداماتی که در دست داریم شاهد روزی باشیم که مردم همگی خانه دار شوند و شاهد این نوع وام‌ها با سود‌های ۲۰ و ۱۸ درصد نباشیم.چرا که بازپرداخت این وام‌ها مشکل است.همچنین امیدواریم که وزیر راه، مسکن و شهرسازی و همچنین وزیر اقتصاد به این موضوع ورود کنند.  

گفتنی است، بر اساس ابلاغ بانک مرکزی سقف وام ساخت و خرید مسکن از محل اوراق حق تقدم در تهران از ۲۰۰ میلیون تومان برای زوجین به  ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین اقساط وام ۴۰۰ میلیون تومانی خرید مسکن برای تهرانی‌ها در بازپرداخت به‌روش ساده ماهانه ۶ میلیون و ۶۶۱ هزار تومان است. کل بازپرداخت این وام در ۱۲ ماه سال بالغ بر ۹۵۹ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان خواهد بود، به‌عبارت دیگر سود این وام ۵۵۹ میلیون و ۲۶۲ هزار تومان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فاطمی کیا
۰۹:۱۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
تا حالا از خودتون پرسیدید چرا هر وقت شهر ها شلوغ میشن اول بانکها رو آتیش میزنن و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
بانکها بجای کمک به اقتصاد مملکت کارشون شده خرید ملک املاک تابلکه بتونن خودشون رو سرپا نگهدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
5 میلیون ضامن شده بودم طرف قسط پرداخت نکرد بانک حکم مصادره حقوق و اموال و ممنوع معامله و هیچ کار بانکی نمی توانستم انجام بدهم حالا یک سوال
اگر قانون خوبی داریم پس چرا اینهمه رانت باز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
حرف دل ما مردم هستش مردم رنج کشیده اما کو گوش شنوا چرا در عمل هیچ اقدامی صورت نمی گیره ؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
انصافا بانک هارو کلا منحل کنید و کارمنداشم اخراج کنید چدن خیلی کارمندهای بانک پرو و کارنکن تشریف دارن
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۲۰:۱۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
بانك ها تابع قانوني هستند كه حكومت تصويب كرده چرا عادت كردين در ميريد و ميندازين گردن ملت
France
ث
۱۶:۴۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
اسم راهزن ها و نزول خورها بددرفته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
بانکهای به اصطلاح اسلامی ما از بانکهای صهیونیستها سود بیشتری از ملت بی نوا دریافت میکنن.اسم کارشون رو هم گذاشتن بانکداری اسلامی . مجتهدیم ما هم که همشون خواب تشریف دارین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
به من بگید
این کاری که بانک ها انجام میدن ربا نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۷:۲۴ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
بیشتربخش هادرحوزه غذاوانرژی بخاطرمنافع عده ای خاص درجهان تنظیم میشه.مثلاطاعون ازموش مرده ویک نوع کنه منتقل میشه ژاپنیهادرجنگ ضدچینیهاازموش مرده استفاده کردندوآنان رادرگیرطاعون کرده وپیروزشدند.
درایران بانک هاروی منابع درجازیرزمینی به نرخ روزحساب بازمیکنندوپول درشعبه های خارج کشوربه شکل اعتباریارتبه اعتبارسنجی درمیاد.حالاوقتی قیمت همه چیزچندبرابربشودبانک وموسسه جهت افزایش بودجه ورتبه اعتباری خوددرجهان سودسپرده ووام راافزایش میدهد.دولت اگرنرخ سودسپرده راثابت کندولی نرخ ارزوبنزین راآزادکندپول سمت بانک نمیرودتجمیع نمیشودووامی هم پرداخت نمیشودروایت پول دربستربانک روایت مورچه ای هست که برای فصل زمستان دانه جمع میکند.مورچه دانه رامیخورد.دانه پس ازسیل خیس میشودوپس ازآفتاب خشک میشودوبازمورچه آن راجهت ذخیره سازی برمیدارد.الان ذخیره سازهاهمان برج سازان هستندچون سال به سال هرمترازبرج آنان به نرخ روزگران میشود.زمانی به تعدادشعب بانک هابانک مرکزی ایرادمیگرفت چنانچه تعدادشان زیادمیبودبیشتربحران هاوکسری هاراسپری میکردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
گرونی بیداد میکنه بانک ها که جوون مردم می گیرند خودروسازی ها که امپراتوری شدند امیدواریم یه فرجی بشه مسولین جدید به فکر مردم پایین دست هم باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
بانک ها با این حربه که دزد میاد وپولهای شما رامیبره حتی اگراونارو توی بالشت زیر سرتون گذاشته باشید ،پولهای مردم تهی متوسط و تهی دست را از چنگشون درآوردند وبا وام ها وسودهای سر سام آور هر روز فقیرتر شون کردند ،کاش همه ی مردم پولهاشون را تو بالشت نگه می داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۲۲:۵۴ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
سلام فلسفه بانکداری می دانی یعنی چه ؟ بانک در اصل سوپاپ کنترل و تنظیم و هدایت نقدینگی می باشد و می تواند حمایت و پیشرفت تولید را فراهم و همه مردم را در پیشرفت تولید و اشتغال سهیم نماید . ولی وقتی دولت طرح و برنامه درستی نداشته باشد و سود جویی عده ای از مدیران و اتصال آنها به بانک مرکزی و شاخه های آن انجام می شود ، این مدیران نقص قوانین است که آسیب می زند ، نه بانک . افسوس که عده ای از نمایندگان ملت اینقدر بی بصیرت هستند . لذا دولت باید از بانک ها برای تسلط بر اموال منقول و غیر منقول جامعه بصورت صحیح بهره ببرد و انها را پشتیبان مستقیم تولید قرار دهد . وحتی بصورت مستقیبم بتواند از اموال منقول و غیر منقول توسط رابطه مستقیم بانک با ثبت اسناد و املاک مالیات پلکانی الکترونیکی بدون رانت دریافت و فاصله طبقاتی را کنترل و با درآند مالیات دقیق بدون رانت وابستگی به نفت را کاهش و اشرافگری را به حداقل برساند . مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
اونهایی که شکم هاشون از مال مردم به ناحق پرشده به نظر ت میتوون دزدی نکنند امیدواریم مسولین قضایی زودتر دست این عوامل کوتاه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
سی سال پیش بانک مسکن حساب باز کردم وام بگیرم اون پولی که گذاشته بودم دیگه ارزش نداره تازه همون هم بانک بهت ننیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۴ مهر ۱۴۰۰
چرادیر فهمیدی !!! ؟
آخرین اخبار