پرونده عاملان شکار خرس در استان چهارمحال و بختیاری به مراجع قضایی ارجاع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری در خصوص انتشار تصاویری در خصوص شکار یک قلاده خرس در ارتفاعات یکی از شهرستان‌ها گفت: پرونده عاملان این واقعه به مراجع قضایی ارجاع شد.

او افزود: حدود سه ماه قبل پس از دریافت گزارشی مبنی بر کشف لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای در ارتفاعات کوه کلک شهرستان فارسان، ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان، اقدام برای شناسایی عاملان این واقعه را آغاز کردند.


بیشتر بخوانید


احمدی با بیان اینکه تصویر منتشر شده از لاشه خرس قهوه‌ای در ارتفاعات فارسان در چند روز اخیر مربوط به همان واقعه سه ماه قبل است، اضافه کرد: با بررسی‌های انجام شده، متخلفان شناسایی و با تشکیل پرونده تخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

او ادامه داد: هم‌اکنون مراحل رسیدگی به این پرونده و برخورد با متخلفان در جریان است.

احمدی با تاکید بر ضرورت برخورد قاطع با شکارچیان غیرمجاز و کشتار حیات‌وحش گفت: تلاش می‌شود با همراهی فعالان زیست‌محیطی، دانشگاهیان و طبیعت دوستان آموزش‌های لازم به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی نسبت به اهمیت گونه‌های جانوری و گیاهی و راهکار‌های کاهش تعرض به این گونه‌ها به جوامع محلی به ویژه ساکنان حاشیه مناطق حفاظت‌شده ارائه شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
محیط زیست فارسان چجوری پیگیری و محافظت میکنه، 'توی کوه کلک هر روز صدای شلیک گلوله شکارچیان غیرمجاز میاد ،و کوه پر از شکارچی شده و نسل جانوران رو دارن نابود میکنند یعنی روزی نیست که توی کوه صدای شلیک گلوله شکارچیان نیاد
آخرین اخبار