رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکان مطرح کرد؛

کارگاه تولید سفال ملکان ۹۰ درصد پیشرفت دارد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکان گفت: ساخت و تجهیز کارگاه صنایع دستی تولید سفال و مجسمه این شهر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،خادمی رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملکان گفت: با توجه به صدور مجوز تاسیس و پیشرفت مناسب کارگاه تولید سفال ملکان که از سوی شرکت تعاونی داش یونار روستای ملاسراب ایجاد شده است، به زودی و با حضور مدیران استانی و مسئولان شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

او حمایت از تعاونی‌های نوپا و ترویج آموزش صنایع دستی را جزو اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملکان برشمرد که با همکاری مدیریت تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان برای ترویج این صنایع فعال و تقویت می‌شود.

خادمی ادامه داد: توسعه همکاری‌های دو جانبه بین این دو نهاد در راستای حمایت از طرح‌های تعاونی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی به انجام می‌رسد.

او گفت: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان ملکان در حوزه طرح‌های اشتغال روستایی و حمایت و استقبال سرمایه‌گذاران در این زمینه، اعتبارات مشاغل خانگی و اعتبارات توسعه روستایی فرصت شکوفایی و خودکفایی فعالان صنایع‌دستی را فراهم کرده است.

خادمی اضافه کرد: در آینده نزدیک نمایشگاه توانمندی‌های حاصل از ظرفیت‌های مشاغل خانگی با همکاری مشترک اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل نمایشگاهی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ملکان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.