جمالیان گفت: بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری دو عامل مهم مرگ‌های کرونایی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، دکتر جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در صد و سیزدهمین جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی گفت: آمار مقایسه‌ای چند هفته اخیر نشان می‌دهد بی توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی و عادی انگاری دو عامل مهم مرگ و میر‌های ناشی از کرونا در استان مرکزی بوده است.

دکتر علیمحمدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک هم با اشاره به افزایش مرگ و میر‌ها در اراک و ساوه گفت: این دو شهر وضعیت خوبی ندارند و با افزایش بستری‌ها و مرگ و میر‌ها رو به رو هستند.

علیمحمدی افزود: آمار مقایسه‌ای کووید ۱۹ از هفته دوم و سوم مهرماه نشان می‌دهد که فوتی‌ها در اراک از ۱۸ به ۲۰ و در ساوه از ۵ به ۹ رسیده است.


اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی هم در این جلسه از وضع موجود و احتمال شروع موج ششم کرونا ابراز نگرانی و تاسف کرد و افزود: در کنار رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی وعادی انگاری، نقض برخی مصوبات ستاد هم مزید بر علت شده است.

اکرمی گفت: هر روز شاهد افزایش بستری‌ها و فوتی‌ها در استان مرکزی هستیم و اگر چه برخی روز‌ها شرایط بهتر است، اما با این وجود اگر همه رعایت نکنیم و به واکسن زدن اهتمام نورزیم باید منتظر موج ششم کرونا باشیم که بسیار خطرناک است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.