مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: با توجه به پایان فصل چرا در مراتع ییلاقی، اخطاریه لازم در خصوص اخراج دام‌های موجود صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حامد فرضی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با اشاره به مشاهده طاعون نشخوارکنندگان کوچک در طالقان گفت: با توجه به این که زمان چرای دام‌ها در مناطق ییلاقی این استان از جمله مراتع طالقان تمام شده، طی هفته‌های قبل بسیاری از دام‌ها از مراتع خارج  شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز افزود: در خصوص دام‌های باقی مانده هم اخطاریه لازم صادر شده و دامداران باید به سرعت آن ها از مراتع خارج کنند چون در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

او گفت: در مناطق حفاظت شده حیواناتی زندگی می‌کنند که احتمال انتقال این ویروس به آن ها وجود دارد؛ بنابراین مجموعه دامپزشکی اکثر دام‌های اطراف منطقه حفاظت شده محیط زیست را واکسینه کرده تا احتمال انتقال بیماری به حیوانات مناطق حفاظت شده به صفر برسد.

فرضی افزود: پیشگیری که شامل واکسیناسیون، ضدعفونی آبشخورهای دام‌ها و تخلیه مراتع کانون‌های آلوده از وجود دام است، بهترین راه مقابله با طاعون است و اقدامات لازم در این خصوص صورت گرفته است.

انتهای پیام/ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.