دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: وضعیت کرونا در استان شکننده است و با کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امکان قرمز شدن نقشه کرونایی وجود دارد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: با اعلام نقشه جدید وضعیت کرونا از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  شهرستان طبس، قائنات و نهبندان در وضعیت نارنجی ویروس کرونا قرار گرفتند.

او با اشاره به اینکه همچنان در کنار تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضرورت دارد افزود: تغییر رنگ بندی نقشه کرونایی استان زنگ خطر کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به صدا در آورده است.

شریف زاده بیان کرد: وضعیت کرونا در استان بسیار شکننده است و هر لحظه امکان دارد نقشه کرونایی استان قرمز شود و دوباره اجرای محدودیت‌های کرونایی از سر گرفته شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: بررسی آمار موارد ابتلا به کرونا و بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان‌ها در مقایسه با هفته‌ی گذشته نشان می‌دهد که آمار‌ها روند افزایشی داشته است.

او ادامه داد: امروز ۱۸۱ بیمار بستری تنفسی در سطح بیمارستان‌ها داشته ایم که در مقایسه با هفته‌ی گذشته ۱۶ نفر افزایش داشته است.

شریف زاده بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳ مورد فوت ناشی از کرونا در استان ثبت شده که یک مورد مربوط به بیرجند، یک مورد مربوط به درمیان و یک مورد مربوط به بشرویه بوده است که هر ۳ فوتی بالای ۸۰ سال سن داشته اند و واکسیناسیون آن‌ها ناقص بوده است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.