سرپرست معاونت صنایع دستی استان اردبیل گفت: در نیمه نخست امسال برای بیش از ۲۲۰ نفر از محل صدور مجوز‌ها‌ی صنایع دستی اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، توحید دلاور قوام، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال با پیگیری‌های انجام شده در ۶ ماهه نخست ایجاد اشتغال برای ۲۲۰ نفر از محل صدور مجوز‌های صنایع‌دستی در سطح استان انجام شده است.

او توسعه آموزش در کنار رونق اشتغال را از مهمترین برنامه‌های سال‌جاری عنوان کرد و افزود: در همین راستا آموزش ۲۱۵ نفر از شاغلین صنایع‌دستی مناطق روستایی و آموزش کوتاه‌مدت شامل عمومی و تخصصی به‌صورت مجازی و حضوری (خانه به خانه در مناطق روستایی) در مجموع برای ۲۴۱ نفر عملیاتی شده است.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از صدور و نمدید کارت شناسایی صنایع‌دستی به تعداد ۲۴ فقره در استان در نیمه نخست سال خبر داد و گفت: در راستای معرفی و ثبت صنایع‌دستی بومی استان در ایت مدت انتخاب شهر ملی جاجیم و معرفی به شورای راهبردی انتخاب شهر و روستای ملی و جهانی برای شهر خلخال انجام و پرونده آن تهیه شده است.

قوام بازدید از بازارچه‌های صنایع‌دستی، دیدار و ملاقات با هنرمندان و صنعتگران، افتتاح و راه‌اندازی مرکز آموزش جعفر اسلامی و بازدید از مراکز آموزش صنایع‌دستی اردبیل را از دیگر برنامه‌های این روز عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.