دبیراجرایی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال از برگزاری این همایش در تاریخ ۱۸،۱۹، ۲۵ و ۲۶ آبان ماه به میزبانی دانشگاه اصفهان خبر داد و گفت: این همایش به صورت مجازی و برخط برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فاطمه سمیعی دبیر اجرایی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال با محوریت برنامه درسی در آموزش عالی و اشتغال­ پذیری در دانشگاه اصفهان برگزار می شود، گفت: هدف از برگزاری این همایش، بررسی نقش برنامه­ های درسی در اشتغال‌ پذیری دانشجویان، رسالت دانشگاه ها در امر اشتغال­ پذیری، آشنایی با تجارب جهانی در خصوص اشتغال‌ پذیری و کاربرد آموزه های دانشگاهی در دنیای کسب و کار است.

وی افزود: این همایش قسمت­ های مختلف تحت عناوین سخنرانان کلیدی، پنل ها و نشست های تخصصی، کارگاه آموزشی و نمایشگاه کار تدوین شده است. در بخش سخنرانی های کلیدی دکتر محمود مهرمحمدی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس، دکتر محمدرضا عابدی عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، دکتر مرتضی کرمی عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر ویلیم بورگن عضو هیأت علمی دانشگاه بریتیش کلمبیا، دکتر نیشا کلی عضو انجمن بین المللی مشاوره، دکتر مک ایلوین عضو هیأت علمی دانشگاه کوییتزلند استرالیا و دکتر کریم خاکزار، رئیس دانشگاه فولدا آلمان به عنوان سخنران کلیدی به بیان نقطه نظرات خود در خصوص برنامه درسی آموزش عالی و اشتغال پذیری دانشجویان خواهند پرداخت.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال در دانشگاه اصفهان با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال توسط انجمن مطالعات برنامه درسی و گروه مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد در آذرماه ۱۳۹۹، گفت: برنامه درسی مقاطع و زیرنظام های آموزش عالی و اشتغال پذیری، رویکردها و تجارب جهانی برنامه درسی و اشتغال پذیری، اشتغال پذیری دانشجویان: بایسته ­ها و شایسته­ ها، فرصت­ ها و چالش­ ها و  اشتغال پذیری دانشجویان: نقش ­آفرینی صنعت و جامعه از محورهای این همایش مجازی است.

سمیعی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این همایش ملی، کارگاه آموزش و نمایشگاه کار با حضور صنایع و شرکت های معتبر و بزرگ نیز برگزار می شود. همچنین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران به دومین همایش برنامه درسی و اشتغال، ۵ امتیاز بازآموزی اعطا کرده است.

وی با بیان اینکه شرکت در همایش برنامه درسی و اشتغال پذیری می تواند به پژوهشگران، دانشجویان، مدیران، کارفرمایان، صاحبان صنایع و افراد جویای کار کمک کند تا دید واقع بینانه و وسیع تری نسبت به آینده اشتغال در جامعه ایران پیدا کنند، تصریح کرد: شرکت کنندگان می توانند با مناسبات و شرایط بازار کسب و کار آشنا شده و مسیر اشتغال خود یا تأمین نیروی انسانی کارآمد را طراحی و تدوین کنند. همچنین، از نقش دانشگاه ها به عنوان یک منبع سرمایه مهم در اشتغال جوانان مطلع شوند.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی برنامه درسی و اشتغال اظهار کرد: شرکت در همایش به دانشجویان، استادان، پژوهشگران، کارفرمایان، کارآفرینان و افراد جویای کار توصیه می شود و علاقه مندان به حضور در این همایش تا ۱۲ آبان ماه فرصت دارند جهت ثبت نام در این همایش اقدام کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار