به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، متاسفانه تابستان امسال قطعیهای برق برای بسیاری از خانوارها و صاحبان کسب و کار و مشاغل خسارات سنگینی را به بار آورد تا جایی که تعداد زیادی از یخچال ها، تلویزیونها و بسیاری از وسایل خانگی و همچنین بسیاری از دستگاههای شهرکهای صنعتی سوخته شد که همین امر موجب نارضایتی بسیاری از مشترکان شد.
متاسفانه هنوز با گذشت ۵ ماه از اعلام خسارت نوسانات برق سال ۱۴۰۰ هنوز بیمه این نوسانات پرداخت نشده است این در حالی است که حق بیمهای که از مشترکان دریافت میشود، هیچ تغییری نکرده است.
طبق پیگیری ها از سندیکای بیمه مشخص شد؛ آخرین شرکت بیمه گذار سال گذشته شرکت بیمه کوثر بود که پرداخت شد.
یک منبع آگاه در این نهاد گفت: در حال حاضر ۵ ماه است هنوز قراردادی از سوی وزارت نیرو با شرکتهای بیمه گذار منعقد نشده است به طور کلی ما آمادگی لازم و کافی را برای عقد قرار داد با وزارت نیرو داریم، ولی این موضوع باید از سوی وزارت نیرو انجام پذیرد. ما نمیتوانیم وزارت نیرو را مجبور به اخذ بیمه کنیم و این اخذ بیمه نوسانات برق در اختیار خودشان است در حال حاضر ما هیچ تعهدی به بیمه نوسانات برق نداریم و اگر قرار دادی با ما عقد شود تا آخر پای قرار دادمان میایستیم.
بر اساس این گزارش؛ شرکتهای بیمه گذار آمادگی کامل را در موضوع عقد قرار داد با وزارت نیرو را دارند، ولی این وزارتخانه از پس این موضوع شانه خالی میکند.
در همین رابطه عبدالامیر یاقوتی مدیرکل مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که پرداخت خسارت برق مشترکان به کجا رسیده است؟ گفت:در حال حاضر چندین مرتبه مناقضه برای پرداخت خسارت با شرکتهای بیمه گذار انجام شده است، ولی متاسفانه به سرانجام نرسیده است
او در ادامه در خصوص اینکه چرا توانیر یا وزارت نیرو عقد قرار داد با شرکتهای بیمه گذار نداشته است اظهار بی اطلاعی کرد و از پاسخ به این سوال سر باز زد.
حتی این موضوع را از محرابیان وزیر نیرو هم جستجو کردیم اظهار بی اطلاعی کرد و حاضر به پاسخگویی نشد.
گفتنی است، هرماه بیمه از مشترکان برق اخذ میشود، ولی متاسفانه پرداخت نمیشود از مرداد ماه امسال قرار است نوسانات برق پرداخت شود، ولی متاسفانه با گذشت 5 ماه هر روز شاهد وعده و عیدهای توانیر به مشترکان هستیم.
انتهای پیام/