معاون گردشگری میراث فرهنگی زنجان گفت:در۶ ماه نخست امسال ۶۵بازدید فنی و کارشناسی از آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، شرفی  معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان گفت: ۶۵ بازدید فنی و کارشناسی از آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری در ۶ ماه اول امسال انجام شد و بر این اساس با توجه به افزایش نظارت‌ها میزان شکایت‌های دریافتی از این تأسیسات نیز کاهش یافته است.

او افزود: فعالیت آژانس‌های مسافرتی در سه قالب تور‌های ورودی، تور‌های خروجی و تور‌های داخلی است و هرکدام از آژانس‌ها بسته به نوع کار و ظرفیت خود فعالیت می‌کنند.

شرفی ادامه داد: بر این اساس ۶ مجوز بند ب آژانس­‌های مسافرتی و گردشگری تمدید و ۱۴ مورد به دلیل شرایط ایجادشده بر اثر شیوع کرونا به صورت موقت تعطیل شدند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان گفت: در ۶ ماه  گذشته یک گواهینامه حرفه‌ای گردشگری سلامت در زنجان صادر شد و پنج فقره شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان زنجان که به معاونت گزارش‌ شده بود مورد بررسی و پیگیری کارشناسان قرار گرفته و برای تمامی شکایت‌ها رأی صادر شد.

او ادامه داد: نظارت در استان زنجان با هماهنگی کارشناسان در ۸ شهرستان به طور گسترده و برنامه‌ریزی‌شده انجام گرفته که این بازرسی‌ها ابزاری موثر در ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به گردشگران و مسافران است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی افزود: در سال ۱۳۹۹ نظارت‌ها از واحد‌های اقامتی استان زنجان نیز شدت پیدا کرد به طوری که در نتیجه هزار و ۱۴۲ نظارت و بازدید انجام‌شده از واحد‌های اقامتی استان زنجان ۲۷۵ مورد تذکر، ۴۳ مورد اخطار کتبی و ۱۳ مورد تشویق به این واحد‌ها برای رفع نواقص موجود و اصلاح به آن‌ها داده شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.