سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات نشست امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

علیرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات نشست امروز یکشنبه ۲۵ مهر کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون اقتصادی امروز جلسه‌ای با رئیس بانک مرکزی برگزار کرد و پیرامون موارد متعددی در این جلسه بحث و بررسی صورت گرفت.

وی ادامه داد: رئیس بانک مرکزی مواردی همچون ساماندهی نظام بانکی و شرایط مدیریتی موجود در نظام بانکی را مطرح کرد. ارز و منابع ارزی کشور نیز مورد بررسی قرار گرفت و رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که کشور از منابع ارزی کافی برخوردار است و صالح‌آبادی اعلام کرد که دغدغه‌ای در این باره ندارد.

مرحبا خاطر نشان کرد: رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که می‌توان به تخصیص بهینه و مدیریت صحیح از منابع ارزی بدون اینکه کشور به مشکل بر بخورد استفاده کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به رمز ارز ملی مطروحه در این نشست نیز توضیح داد: رئیس کل بانک مرکزی موضوع رمز ارز ملی را که بر پایه ریال انجام خواهد شد را اعلام کرد. کشور ما جزو معدود کشور‌هایی است که رمز ارز ملی بر اساس پول ملی خودش دارد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی گفت: در خصوص رمز ارز‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی اعلام کرد که یک گزارش بر اساس ماده ۴۵ آیین نامه را داشتیم و گزارش مختصری از وضعیت رمز ارز‌ها در کشور و آینده و الزامات آن ارائه شد.

مرحبا توضیح داد: بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی قانون مناسبی برای رمز ارز‌ها در دست تدوین است.

به گفته‌ این نماینده مجلس، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد بوده که بانک مرکزی باید مدیریت رمز ارز‌ها را بر عهده بگیرد و بازار رمز ارز‌های داخلی را نظارت و ارزیابی کند. بانک مرکزی اعلام آمادگی برای انجام این اقدامات کرده است.

مرحبا افزود: موضوع دیگر مطروحه در این نشست از تخلفات، ترک فعل‌ها و اقداماتی بوده که در دولت قبل در حوزه اقتصادی صورت گرفته است. به عنوان مثال برای ابزار‌های پرداخت، پایانه‌های فروشگاهی، مالیات استانی و ... گزارش‌هایی در حال نگارش است و این گزارش‌ها به قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خاطر نشان کرد: مقرر شد بانک مرکزی در حوزه تحت نظارت خودش با احتساب ضرب العجلی تخلفات دولت قبلی را بررسی کند و گزارش را به کمیسیون اقتصادی ارائه کند تا کار به اتمام برسد. در هفته آتی جلساتی دیگر برای اتمام بررسی این موارد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار