خسارت ۷۰ درصدی زلزله به روستای دهزوئیه زرند

رئیس هلال احمر شهرستان زرند از خسارت ۷۰درصدی زلزله به روستای دهزوئیه زرند خبرداد.

صالحی رئیس هلال احمر شهرستان زرند در گفتگوی تلفنی با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،با اشاره به وقوع زلزله ۵.۱ ریشتری دیروز یزدان شهر گفت: بعد از حادثه بلافاصله تیم‌های ارزیاب هلال احمر شهرستان زرند به منطقه  اعزام شدند.

او با بیان اینکه خسارت احتمالی این زمین لرزه در حال ارزیابی است افزود: تیم‌های ارزیاب در حال بررسی وضعیت خسارات زلزله هستند، اما درحال حاضر می‌توان گفت  ۷۰ درصدبه منطقه دهزوئیه و ۳۰ درصد به منطقه‌ یزادنشهر  خسارت درحوزه مسکن وارد شده است.

او در خصوص اسکان مناطق زلزله زده گفت:از لحاظ ساختمانی در شهر یزدانشهر چندان خسارت زیادی نداشتیم و به صورت موردی به خانواده‌هایی که در ساختمان‌های که ایمنی نداشتند اسکان در چادر دادیم.

رئیس هلال احمر زرند بیان کرد: اما در دهزوئیه که زلزله درصد بیشتری خسارت داشته است به صورت عمومی اسکان اضطراری در چادر داده شده و از فردا کانکس برای اسکان به این منطقه وارد می شود.

صالحی گفت: محدوده زلزله بر روی گسل جوان کوهبنان بوده که زلزله سال ۹۵ نیزدر اثر تکانه های همین گسل بود.

سیدمحمد صابری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز اظهار داشت: تعداد ۵ تیم فوریت‌های پزشکی جهت بررسی مناطق تحت تاثیر زمین لرزه اعزام شده‌اند.

پور حبیبی رئیس اداره راه شهرستان زرند گفت: ریزش کوه در محور زرند - راور (گردنه ده علیرضا) -بدون صدمات جانی و جاده‌ ای بوده و تنها انسداد یک لاین محور را باعث شده که رفع انسداد شده است.

او افزود:  بر اثر زلزله دوم که در روستای دهزوئیه بود سنگ‌های بر هم چسبیده در کوه از هم جدا شده و ریزش آن‌ها محدوده جاده را مسدود کرده بود که با تلاش همکاران راهداری سریعا مسیر باز شد.

پور حبیبی اظهار کرد :برخی از سنگ‌ها در دامنه کوه به صورت معلق مانده اند و با توجه به برسی‌های انجام شده این سنگ‌ها با کوچکترین زمین لرزه باعث حادثه خواهند شد و ما برای انجام عملیات ایمن سازی این محور بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان بودجه نیاز داریم.

خسارات کلی زلزله‌ای ۵.۱ ریشتری یزدانشهر زرند در استان کرمان در حال بررسی است و تا کنون خسارت جانی در این حادثه گزارش نشده است.

بر اساس ارزیابی صورت گرفته تا کنون اختلالی در عملکرد زیر ساخت‌های حیاتی مانند آب و برق و همچنین حوزه سلامت گزارش نشده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار