اعتراض لهستانی‌ها علیه رفتار نامناسب دولت با مهاجران بلاروسی

معترضان لهستانی امروز در اعتراض به رفتار دولت در برابر مهاجران دست به اعتراض زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از آر تی، «ورشو» پایتخت لهستان امروز (یکشنبه) شاهد تظاهراتی در همبستگی با مهاجرینی بود که در تلاش هستند تا از کشور بلاروس به لهستان مهاجرت کنند.

بر اساس این گزارش، تظاهرکنندگان با شعار «جلوی شکنجه را در مرز‌ها بگیرید» در خیابان‌های ورشو، پایتخت لهستان در اعتراض به اقدامات دولت لهستان دست به اعتراض زدند. معترضان دولت را به رفتار غیر انسانی با مهاجران و عدم ارائه مکانی برای زندگی و خدمات بهداشتی به مهاجران متهم کردند.

گفتنی است بیش از ۱۹ هزار مهاجر تلاش کرده اند تا از مرز بین بلاروس لهستان از ابتدای سال جاری میلادی بگذرند که مرزبانان لهستانی اقدام به بازگرداندن افرادی کرده اند که به دام افتاده اند.

همچنین در هفته‌های گذشته، ۵ مورد مرگ بین مهاجران با کشف اجسادشان در مکان‌های مختلف به ثبت رسید. لهستان در مناطق هم مرز با بلاروس وضعیت اضطراری اعلام کرده است.

لهستان، بلاروس را مسئول رویداد‌های اخیر می‌داند و می‌گوید که مقامات بلاروس مهاجران را به این کشور منتقل می‌کنند تا آن‌ها را به مرز‌های لهستان، لیتوانی و لتونی با هدف ایجاد بحران مهاجرت در اتحادیه اروپا برسانند. این در حالی است که بلاروس اتهامات وارد شده علیه خود را رد می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
چرا اروپای شرقیا یه اتحادیه برا خودشون تشکیل نمیدن
آخرین اخبار