نائب رئیس کمیسیون کشاورزی به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

جلال محمود زاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  در تشریح جزئیات نشست یکشنبه ۲۵ مهر ماه کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون کشاورزی امروز دو طرح ارزش افزوده بخش کشاورزی و طرح پرداخت به موقع خسارت بیمه شدگان محصولات کشاورزی را در دست بررسی داشت.

وی ادامه داد: طرح افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی در رابطه با صادرات و واردات محصولات کشاورزی، ساماندهی صادرات و واردات، بیمه محصولات، ترانزیت و جا به جایی محصولات کشاورزی به گمرگات و مناطق مرزی، شیوه تامین سوخت بخش کشاورزی، کشاورزی قراردادی، تامین به موقع نهاده های کشاورزی و بحث تولید خوراک دام و طیور و پرداخت یارانه های بخش کشاورزی بود که در این طرح گنجانده شده است. این طرح به کارگروه ویژه کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی ارسال شد تا در آنجا بیشتر بررسی شود و بعد به کمیسیون بازگردد.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: طرح دوم در رابطه با پرداخت به موقع خسارت بیمه محصولات کشاورزی به کشاورزان بود که این طرح با موافقت نمایندگان کمیسیون کشاورزی مواجه شد. در این طرح پیش بینی شده که اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی که در بودجه سالیانه مصوب می شود، به صندوق بیمه کشاورزی تخصیص داده شود و سپس این صندوق اعتبار را از بانک کشاورزی استقراض کند و این مبلغ به عنوان تسهیلات به صندوق داده شود تا به موقع خسارت کشاورزان را پرداخت کند.

محمود زاده افزود: در حال حاضر نزدیک به ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی صندوق بیمه کشاورزی در بودجه ۱۴۰۰ است که از این اعتبار فقط ۲۰۰ میلیارد به صندوق بیمه تخصیص یافته یعنی فقط ۶ درصد اعتبار تخصیص داده شده است. این اقدام باعث شده صندوق بیمه کشاورزی نتواند خسارت یک میلیون و ۵۰۰ هزار کشاورز، مرغ دار و باغ‌دار را پرداخت کند.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه به دلیل وقوع این مشکلات این طرح را پیشنهاد دادیم ، افزود: این طرح با پیشنهاد کمیسیون به تصویب نمایندگان رسید. در این طرح پیش بینی شده که اعتبارات مصوب صندوق بیمه کشاورزی در بودجه سالیانه توسط بانک کشاورزی به صندوق پرداخت شود و بانک کشاورزی به موقع خسارت کشاورزان را از این محل پرداخت کند.

به گفته‌ این نماینده مجلس زمانی که سازمان برنامه و بودجه اعتبار مصوب را به صندوق بیمه اختصاص داد، صندوق بیمه آن را به بانک کشاورزی تهاتر می کند و دیگر نیازی نیست که صندوق بیمه منتظر تخصیص اعتبارات بانک کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه باشند.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار