صدور بیش از ۹۶۶ کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل جاده‌ای

در شش ماهه نخست امسال ۹۶۶ فقره کارت سلامت برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی کالا و مسافر خراسان جنوبی صادر شده است.

جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در حال حاضر چهار مرکز تخصصی طب کار در استان جهت انجام معاینات پزشکی رانندگان ناوگان مسافری و باری زیر نظر این اداره کل مشغول به فعالیت هستند.

او افزود: در این مراکز آزمایشاتی از قبیل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، روانشناسی، معاینات پزشکی بالینی نظیر فشار خون، نوار قلب و آزمایشات روتین مانند قند خون و چربی خون جهت بررسی سلامت رانندگان انجام می‌شود.

جلال زاده عنوان کرد: با توجه به الزامی بودن کارت هوشمند برای فعالیت رانندگان حرفه‌ای در بخش حمل و نقل جاده ای، دارا بودن صحت و سلامت از جمله شرایط دریافت کارت مذکور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اجرایی کردن کارت هوشمند، متمایز کردن رانندگان حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای است بیان کرد: کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

او ادامه داد: ذخیره‌سازی اطلاعات و مقایسه اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده از جمله مزیت‌های این کارت است.

جلال زاده اظهار کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۷۲۷ راننده باری وانت بار و هزار و ۵۸ راننده بخش حمل و نقل مسافری در خراسان جنوبی در حوزه این اداره کل مشغول به خدمت رسانی هستند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.