معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به رغم قرارگیری هرمزگان در کنار دریا، اما میزان مصرف غذای دریایی در این استان پایین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، دکتر غلامعلی جاودان معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به کم بودن میزان مصرف غذای دریایی در هرمزگان افزود: اکنون مصرف غذای دریایی در سفره مردم هرمزگان هفته‌ای یک وعده است درحالیکه این میزان باید دستکم بصورت یک روز در میان باشد.

دکتر جاودان گفت: مصرف مواد غذایی گیاهی بویژه سبزیجات نیز در رژیم غذایی مردم استان ناکافی است و این موضوع باعث بروز بیماری در درازمدت می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع باید مصرف میوه و سبزیجات در رژیم غذایی بیشتر شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، کیفیت و سلامت مواد غذایی را دو مقوله مهم در سلامت جامعه و افراد دانست و افزود: متاسفانه جوانان بیشتر به غذا‌های فست فودی روی آورده اند و با توجه به اینکه این مواد غذایی ارزش غذایی کمی دارند، مصرف آن‌ها منجر به چاقی  و بیماری‌  می‌شود.

دکتر جاودان گفت: مصرف بیش از حد چربی، نمک و افزودنی‌های غذایی منجر به دیابت، چاقی و در نهایت انواع سرطان و بیماری‌های عروقی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.