رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از روند افزایشی مراجعه کودکان مبتلا به کرونا به مطب‌های پزشکان خبر داد.

دهقانی فیروزآبادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، با بیان اینکه در دو هفته گذشته روند مراجعه کودکان به مطب‌های پزشکان افزایشی بوده است گفت: این کودکان عمدتا با علائم گوارشی مراجعه کرده اند که در این بین تست کرونای ۱۰ نفر مثبت اعلام شده است.

او با بیان اینکه هفته گذشته شاهد روند تدریجی افزایش موارد ابتلا به کرونا و بیماران کرونا مثبت بستری در سطح بیمارستان‌های استان بوده ایم افزود: بر اساس آمار اعلام شده در ستاد ملی کرونا، خراسان جنوبی جزو ۷ استانی است که روند افزایشی ابتلا به کرونا در آن آغاز شده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه ۵۳ درصد از موارد فوت ناشی از کرونا، در بین افرادی بوده است که واکسن کرونا را دریافت نکرده بودند گفت: در فوتی‌های دیگر نیز یا مراحل واکسیناسیون کامل نشده و افراد تنها نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کرده بودند و یا با وجود دریافت هر دو نوبت واکسن کرونا دچار بیماری زمینه‌ای بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه همچنان در کنار تزریق هر دو نوبت واکسن کرونا رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ضرورت دارد بیان کرد: تغییر رنگ نقشه کرونایی استان زنگ خطر کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به صدا در آورده است.

او ادامه داد: وضعیت کرونا در استان بسیار شکننده است و هر لحظه امکان دارد نقشه کرونایی استان قرمز شود و دوباره اجرای محدودیت‌های کرونایی از سر گرفته شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.