خضریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دادستانی اعلام کرده که برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی به بیان توضیحاتی درباره حواشی ایجاد شده پیرامون نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم پرداخت.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره حواشی ایجاد شده پیرامون نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم در این رابطه، گفت: واقعیت این است که دادستان نظر رسمی دستگاه قضائی را بر مبنای نامه‌ای که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر اساس شکایات واصله مردمی اعلام کرده است؛ بر این اساس برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در بحث برگ سبز خودرو با وجود اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی شناسنامه مالکیت خودرو را صادر می‌کند و درباره شبهه‌های مطرح شده نیز نظر دادستان و رای دیوان عدالت اداری صریحا اعلام شده، اما جای تعجب دارد چرا برخی‌ها همچنان می‌خواهند در رابطه با این موضوع مقاومت کنند؟ البته پاسخ روشن است درآمد هنگفتی از بابت معاملات خودرو نصیب محضرخانه‌ها می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نباید به‌خاطر حفظ درآمد عده‌ای، هزینه اضافی و بروکراسی اداری مازاد به مردم تحمیل شود.

خضریان افزود: البته این اختیار هم از شهروندان گرفته نشده است که اگر اشخاصی نیاز می‌بینند نقل و انتقال سند خودرو را از طریق دفاتر اسناد رسمی هم انجام دهند، می‌توانند به این امر مبادرت ورزند. ولی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون هم در این خصوص صراحت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مدافع حقوق مردم باشیم، تصریح کرد: مسلم است که ما باید تلاش کنیم تا بروکراسی‌های مازاد را به نفع مردم کم کرده و هزینه‌های شهروندان را در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش دهیم، البته برگ سبز خودرو در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد.همچنین نیروی انتظامی هم باید فرآیند فک پلاک را برای مردم تسهیل کند تا مشکلات مردم در آن قسمت نیز کمتر شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: بر اساس قانون همانطور که دفاتر اسناد رسمی می‌توانستند نقل و انتقال سند خودرو را انجام دهند، نیروی انتظامی هم می‌تواند از طریق صدور برگ سبز این مهم را محقق کند که در حال انجام است.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰  مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: اگر فردی یا افرادی فکر می‌کنند که نیاز است مجلس این موضوع را شفاف‌تر کند، می‌توانند از مجلس استفساریه درخواست کنند؛  در غیر این صورت این قانون برای مردم شفاف شده و نظر دادستان محترم نیز در این زمینه به طور رسمی اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۱:۰۷ ۲۷ مهر ۱۴۰۰
حتما الان وضعیت خوب شده که داریم پول میدیم به یه شرکت خصوصی که .... حداقل اونموقع بخشی از پول دفترخونه میرفت تو جیب هلال احمر برای کمک به مردم بخشی میرفت برای مالیات که الان قراره هر ساله بگیرن یعنی شما هرسال باید بابت ماشینت مالیات بدی ،ولی الان چی ؟! به جای اشتغال زایی برای کارمند ها اشتغال زدایی کردید و به فساد و بی کاری دامن زدید ، مردم باید خواستار شفاف سازی ارتباط قاچاق خودرو و صدور برگ سبز باشند
Iran (Islamic Republic of)
حسن کاشانی فرد
۱۹:۲۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
سلام اگر توی این چند سال یک کار خوبی که انجام دادید همین
حذف دفترخانه بود که مردم پول الکی پرداخت نکنند مگر دفترخانه میداند که ماشین دزدی است یاموتور تعویض یا اتاق
تعویض است آنها با برگ سبز راهنمایی سند تنظیم می‌کنند
نیروی انتظامی خسته نباشید و همیشه سالم وبرقرار باشید
الهی آمین
آخرین اخبار