مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: از ابتدای امسال بالگرد‌های اورژانس فارس ۷۳ بار برای نجات بیماران، بر فراز استان به پرواز درآمدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس گفت: از ابتدای امسال  سه بالگرد تحت اختیار اورژانس فارس که در شهر‌های شیراز، آباده و داراب مستقر هستند، ۷۳ بار برای امدادرسانی به بیماران اورژانسی به پرواز درآمدند.

او در ادامه افزود: در این ۷۳ پرواز، ۷۶ بیمار اورژانسی ضمن انتقال در کمترین زمان ممکن، خدمات رایگان فوریت‌های پزشکی دریافت کردند.

مرادیان بیان کرد: با استقرار دو فروند بالگرد نیز در شهرستان‌های لارستان و جهرم، در مجموع پنج فرورند بالگرد اورژانس در استان فارس فعال است که تمام استان فارس را تحت پوشش امداد هوایی قرار داده است.

او ادامه داد: در فرآیند درخواست امداد هوایی، پس از درخواست مددجو، شرایط امداد و با توجه به مسافت، محل فرود، مشکل بیمار و زمان غروب خورشید، اجازه پرواز داده می‌شود.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه اظهار کرد: استان فارس با دارا بودن ۲۲۰ پایگاه زمینی، پنج پایگاه هوایی، دو پایگاه موتوری و دو پایگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده خدمت به هم استانی‌ها در شرایطی اورژانسی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار