رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهروندان باید دقت کافی را در تفکیک زباله‌های خانگی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، صادقیان رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان در نگاه ملی و بین‌الملی به عنوان یک مرکز گردشگری محسوب می‌شود، ادامه داد: بخشی از این موضوع مرهون خدمات شهری مناسب شهر و اقدامات خوبی است که برای پاکیزگی و زیبایی شهر شده است.

او  با اشاره به سازمان‌های زیرمجموعه معاونت خدمات شهری افزود: اصفهان یکی از بهترین آرامستان‌ها را در بین شهر‌های ایران دارد که در مدت کرونا علی رغم سختی‌های بسیار عملکرد خوبی را در تاریخچه خدمت خود رقم زد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ایمنی شهر وابسته به سازمان آتش نشانی است، اظهار کرد: این سازمان پر جمعیت با پراکندگی مناسب است و نگاه ویژه‌ای به آن می‌شود؛ پنج درصد از عوارض ساخت‌وساز نیز برای تجهیز و به روزرسانی این سازمان در نظر گرفته شده است.

صادقیان با اشاره به اهمیت سازمان زیباسازی، گفت: این سازمان می‌تواند در سلامت روانی مردم تأثیر بگذارد که امیدوارم مانند دوره چهارم شورا که شکوفایی در این سازمان رقم خورد، در این دوره نیز باز هم شاهد اقدامات خوب و تأثیرگذار برای شهر و شهروندان باشیم.

او افزود: نواقصی نیز در سازمان‌های وابسته به حوزه خدمات شهرداری می‌بینیم مانند وضعیت بازار‌های روز کوثر که قرار است مورد بررسی قرار گرفته و ادامه کار این مجموعه بازار‌ها با یک نگاه کامل‌تری پیش رود.

صادقیان گفت: به طور متوسط سرانه هر شهروند روزانه نیم کیلوگرم تولید پسماند است که با توجه جمعیت اصفهان بین ۹۰۰ تا یک‌هزار تن در ماه زباله تولید می‌شود بنابراین شهروندان باید دقت کافی را در تفکیک زباله‌های خانگی داشته باشند.

او اضافه کرد: آلودگی‌های ناشی از شیرابه این پسماند‌ها یکی از مباحث مهم زیست محیطی شهر به حساب می‌رود که در این دوره تصمیم داریم با استفاده از فناوری‌های به‌روز داخلی دفن پسماند را به حداقل ممکن برسانیم.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.