طی نشستی با حضورجمعی از اعضای شورای شهر کرمان نحوه انتخاب شهردار کرمان تشریح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کمساری سخنگوی شورای شهرکرمان در نشستی که به منظور تشریح نحوه انتخاب شهردار کرمان برگزار شد گفت: درقضیه انتخاب شهردار گزینه‌های بسیاری معرفی شد وحتی دو گزینه از استانداران دولت قبل بین گزینه‌ها بود که در نهایت بعد از مدت‌ها بحث و بررسی و امتیازبندی افراد به ۵ گزینه نهایی رسیدیم.

او با بیان اینکه درنهایت از ۱۲۶ گزینه بین دو گزینه نهایی سعیدشعرباف ومحسن پوراسماعیلی سرپرست فعلی شهرداری کرمان ضمن دریافت برنامه‌ها رای گیری انجام و شعرباف رای آورد افزود:یکی از گزینه‌های نهایی سه گانه یکی از گزینه‌ها اهل اصفهان بود وتقاضای جابجایی بین کرمان واصفهان مطرح شد وعملا ایشان حذف شد.

او بیان کرد: افتخار شورای شهرکرمان است که گزینه‌های قوی را انتخاب کردند که فیلم مصاحبه ۵ گزینه نهایی را در اختیار نخبه‌ها وکارشناسان قرار دادیم وبعد از اعمال نظر دوستان به این دو گزینه رسیدیم و بعد از بررسی جوانب کار ورای گیری ۶ به ۵ وی انتخاب شد.

کمساری گفت:در شروع کار شورای شهر افتخار داریم انتخابمان قوی بوده است.

عضوشورای شهرکرمان درپاسخ به برخی شایعات مبنی بر انتخاب از پیش تعیین شده گفت: نحوه مشورت ما با نخبه‌ها ورای گیری واتخاذ نظرات کارشناسی نشان می‌دهد که هیچ انتخاب از پیش تعیین شده‌ای نبوده است.

او گفت:تمام قد کنار شهرداری کرمان هستیم تا به بهترین شکل ممکن خدمتگذار شهرکرمان باشد.

نشست شورای شهر کرمان

امینی زاده عضو شورای شهرکرمان نیز دراین نشست گفت: کارشکنی‌هایی شد برخی افراد با تصمیم‌های شورای شهر مخالفت کردند درخواست داریم که مردم بیایند کمک باشند چرا که شهردارقدرتش را از مردم می‌گیرد.

او افزود: برخی دوستان دیگر استان‌ها بعضا اعلام کردند مسیری که در انتخاب شهردار پیش رفتید فرایند علمی ومنحصر به فردی بود که باید الگوبرداری شود.

امینی زاده عضو شورای شهر همچنین با بیان اینکه کاش این فرایند در انتخاب استاندار کرمان اعمال شود گفت: نظر مردم کرمان این است تیم استانداری تغییر کند خوب چه بهتر است از این روش انتخاب شهردار برای استاندار وگزینه‌های محتمل استفاده شود.

او بیان کرد: ما منتظر برنامه‌های شهردار انتخابی نبودیم واعضای شورا در مشورت جمعی مشخص کردیم که در چهارسال آینده چه اقداماتی نیاز شهر است که با مشورت جمعی وبا شفافیت کامل درنهایت تصمیم گرفتیم شهردار چه کسی باشد.

تقوی دیگر عضو شورای شهر کرمان گفت: جایگاه شورای شهر نهاد سیاست گذار برای شهر است و درهمه ابعاد سیاسی اقتصادی ،بهداشتی و... باید سیاست گذاری کند.

او افزود: یکی از امتیازات انتخاب شهردار در این روش این بود که با نخبگان شهر بحث ، گفت و گو و نیازسنجی شد که در شرایط فعلی چه کسی می‌تواند سکان مدیریت شهری را برعهده بگیرد.

رئیس شورای شهر نیز در این نشست اظهار کرد: تمام گزینه‌های نهایی شهرداری طبق اولویت‌هایی که از طرف شورای شهرمطرح شد آمدند واعلام برنامه کردند.

نادری بیان کرد: ما ۱۱ ، تک نفر هستیم که با خردجمعی جلو می‌رویم شخصا اصرار بر ریاست ندارم و اصرار دارم شورا گفت و گو ومشورت محور باشد نه رئیس محور و در خصوص انتخاب شهردار نیز اگر ۶ رای در برابر ۵ رای بوده این آراء در تقابل هم نبودند بلکه همه ما دو گزینه نهایی را تایید کرده بودیم.

او اظهارداشت: بیشترین انتقادات به شورای شهر که علام شد این بود که گفتند شما چرا شهردار را فردی بومی انتخاب نکردید حتی برخی خبرنگاران انتقاد داشتند درحالی که کرمان اگر قرار بود با شهردار بومی تغییر کند تا حالا تغییر کرده بود و بومی بودن فرد به تنهایی نمی‌توانست کاری برای کرمان بکند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار