به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، میعاد صالحی مدیرعامل شرکت راهآهن در جمع خبرنگاران با بیان اینکه راهآهن مهمترین مد حمل و نقلی کشور است و میتواند نقش بسیار مهمی در GDP کشور داشته باشد، گفت: در حوزه سیاستگذاری بودجه و اجرای آن توجه چندانی به شأن و مقام این بخش نشده و ما باید با سیاست گذاریهای مناسب در این بخش نقش این حوزه را ارتقاء دهیم.
او ادامه داد: باید عقبماندگیهای موجود در این بخش را جبران کنیم، چرا که ممکن است این عقبماندگیها در حوزه سیاستگذاری، فنی، زیرساخت و تکنولوژی باشد، اما باید با به کارگیری اقدامات مناسب در این بخش این عقبماندگیها را جبران کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: افزایش هزینه تعمیر و نگهداری از دیگر مشکلات در این حوزه است، اما باید این مشکلات را برطرف کنیم و با غربالگری در این بخش بتوانیم مساعدت همهجانبهای را در رشد و پیشرفت حمل و نقلی در این حوزه به دست آوریم.
بیشتر بخوانید
مدیر عامل شرکت راه آهن بیان کرد: برآورد زمانی را برای نوسازی و بازسازی ناوگان به تدریج اعلام کردهایم، یکی از مهمترین فعالیت و برنامههای ما آن است که ناوگان باری، مسافری و دیزلی خود را ارتقاء دهیم و با توجه به فرسودگی که در این بخش وجود دارد سعی خواهیم کرد با استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی این حوزه را احیا کنیم.
صالحی بیان کرد: مسیر صعب العبوری در این بخش وجود دارد، اما ما آن را باز خواهیم کرد و در این حوزه موانع را با استفاده از مشوقهایی که در اختیار داریم برطرف خواهیم کرد.
مدیر عامل راه آهن توضیح داد: ما سعی خواهیم کرد هزینه تمام شده ناوگان را کاهش دهیم تا با استفاده از تخفیفات و مشوقهایی که برای خرید و یا نوسازی ناوگان ارائه خواهیم کرد، بتوانیم حوزه حمل و نقلی را دوباره احیا کنیم.
صالحی در پایان تأکید کرد: متأسفانه این حوزه با مشکلات و موانع بسیار زیادی رو به رو بوده، اما ما سعی خواهیم کرد، این بخش را با استفاده از توان داخلی و استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی جان دوبارهای ببخشیم.
انتهای پیام/