غربالگری بینایی ۲۴ هزار کودک در اصفهان

کارشناس مسئول دفترپیشگیری معلولیت اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: ۲۴هزار کودک ۳ تا ۶ سال از اردیبهشت ماه تا نیمه مهر در استان اصفهان تحت غربالگری بینایی قرار گرفتند.

علی اصغر کلانتری کارشناس مسئول دفترپیشگیری معلولیت اداره کل بهزیستی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: به منظور پیشگیری از معلولیت بینایی بهزیستی برنامه غربالگری بینایی کودکان را در طول سال در پایگاه‌های ثابت و در ماه‌های آبان با بازگشایی مهد کودک‌ها تا اسفند به صورت ویژه انجام می‌دهد.

کلانتری افزود: از این تعداد کودک غربال شده حدود ۵۰۰ کودک مشکوک به ضعف بینایی و تبلی چشم بوده اند که به مرحله تشخیص و درمان ارجاع شده اند تا مراحل تجویز عینک و سایر روش‌های درمانی را طی کنند.

او در ادامه بیان کرد: والدین می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به مراکز غربالگری دائمی و پایگاه‌های غربالگری بینایی در بهزیستی شهرستان محل سکونت مراجعه کنند.

بهترین زمان تشخیص و درمان کم بینایی کودکان بین ۳ تا ۶ سال است که هر ساله در آبان ماه برنامه غربالگری بینایی به صورت سراسری و کشوری در استان‌ها آغاز می‌شود. اما به علت شرایط کرونایی امسال این برنامه قرار است در مراکز غیر دولتی تحت پوشش سازمان بهزیستی و یا مثبت زندگی آغاز شود و تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار